Aktivacija usluge Microsoft365 moguća je putem novog self-care portala na sljedećoj poveznici: info.carnet.hr
Aktivacija usluga moguća je putem novog self-care (CARNET info) portala na sljedećoj poveznici: info.carnet.hr
Korisnici koji su već aktivirali navedene usluge i dalje im mogu pristupati prijavom u sustav o365 putem stranice: portal.office.com.
Pitanja i odgovori
https://installer.eduroam.hr/faq.php
Ostali operacijski sustavi
https://cat.eduroam.org/?idp=6883
JUTARNJA SMJENA | ||
sat | početak | kraj |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:50 | 9:35 |
UŽINA | 9:35 | 9:45 |
3. | 9:45 | 10:30 |
UŽINA | 10:30 | 10:40 |
4. | 10:40 | 11:25 |
5. | 11:30 | 12:15 |
6. | 12:20 | 13:05 |
POPODNEVNA SMJENA | ||
sat | početak | kraj |
1. | 14:00 | 14:45 |
2. | 14:50 | 15:35 |
UŽINA | 15:35 | 15:45 |
3. | 15:45 | 16:30 |
UŽINA | 16:30 | 16:40 |
4. | 16:40 | 17:25 |
5. | 17:30 | 18:15 |
6. | 18:20 | 19:05 |
U prilogu su upute za pristup virtualnim učionicama i pomoć oko tableta. U virtualnim učionicama vrijede pravila kućnog reda Škole. Svaka zlouporaba će biti sankcionirana. U prilogu se nalazi uputa za učenike - pravila ponašanja.
Rita Zonjić, učenica 8. razreda naše škole, i ove je godine osvojila Oskar znanja kao državna prvakinja u poznavanju hrvatskoga jezika 2018.
Scratch je programski jezik za stvaranje igara, priča, animacija i drugih interaktivnih sadržaja. Osmišljen je za učenike od 8 do 16 godina te je programiranje u njemu potpuno vizualno. Djeca pišu programe tako da postavljaju 'likove' na 'pozornicu' i slažu blokove (naredbe) koje likovi trebaju izvršiti. Vlastite radove je moguće jednostavno podijeliti s drugima preko Interneta.
Preuzimanje Scratch 1.4 ScratchInstaller1.4
Preuzimanje Scratch verziju offline editora
Nova verzija programa Scratch 3 nam dolazi sljedeće godine u siječnju! Pokušajte se malo upusti u istraživanje i vidite kakve vam novosti nudi nova verzija koju možete isprobati na https://beta.scratch.mit.edu/
https://scratch.mit.edu/download
https://scratch.mit.edu/projects/editor
Izvor: CARNet e-Laboratorij
Saznajte, poboljšati ili naučiti vještine pisanje koda u pregledniku Chrome.
Coding with Chrome je Google projekt jednostavna aplikacija za kodiranje u pregledniku Chrome, radi čak i offline. Korisnici su u mogućnosti stvarati programe pomoću Blockly, Coffeescript, HTML, Javascript pomoću kornjače ili pomoću programa kao što su Sphero, mBot i Lego Mindstorms.
https://chrome.google.com/webstore/detail/coding-with-chrome/becloognjehhioodmnimnehjcibkloed
Game Maker je besplatan program za izradu računarskih igrica bez pisanja programskog koda.
Predstavlja razvojno okruženje u okviru kojeg se putem drag & drop metode mogu jednostavno kreirati multimedijalne aplikacije, dvodimenzionalne, čak i trodimenzionalne igrice. Pogodan je za početnike koje ulaze u svijet programiranja i kojima je potreban poticaj za učenje algoritamskog načina razmišljanja.
Game Maker ima i vlastiti jezik GML (Game Maker Language) čija sintaksa je preuzeta od drugih programerskih jezika poput Delphi, C++ i JavaScript. Tako da on ne isključuje opcije za napredna podešavanja tj. za pisanje skripti s kojom bi se proširile različite mogućnosti.
Ima intuitivno korisničko sučelje s logički raspoređenim opcijama i alatima za uređivanje i izradu igrica. Samo neki od tih alata su za dodavanje pozadina, za rad sa animiranim likovima, muzikom, zvučnim efektima, objektima i slično.
U besplatnoj verziji Game Maker Studio omogućava izradu samostalne izvršne datoteke samo za Windows operativne sisteme. Komercijalne verzije Studio Professional i Studio Master Collection uklanjaju to ograničenje, kao i mnoge druge.
Game Maker Free je vrijedan vaše pažnje i isprobavanje. Sama činjenica da s njim na vrlo jednostavan i lak način možete izraditi vlastitu igricu vam to potvrđuje.
Game Maker možete skinuti s poveznice
KODU je vizualni programski jezik, a malac kojeg vidite na slici lijevo je njegov glavni lik. Kodu je osmišljen za programiranje računalnih igara pa se zapravo igrate stvarajući igre. Namijenjen je djeci i svima kojima je vizualno programiranje igara privlačno područje. Vrlo je intuitivan i djeca se vrlo brzo i lako snalaze u njegovom okruženju.
Kodu postoji već više od godinu dana i prvotno je napravljen za „igranje” na Xboxu za koji ovih dana izlazi i njegovo osvježeno izdanje. Početkom 2010. godine izašao je i Tehnical Preview Kodu za osobna računala, a besplatno ga možete preuzeti s Microsoftovih stranica.
Da bi Kodu ispravno radio, na svojem računalu trebate imati instalirane .NET Framework 3.5 te . XNA Framework 3.1 . Ukoliko ih nemate, možete ih instalirati tijekom instalacije Kodua.
Iako je Kodu dostupan samo na engleskom jeziku, u potpunosti je vizualan pa je lako razumjeti o čemu se radi. Elementi njegovog programskog jezika su ikone i programiranje se radi slaganjem nizova tih vizualnih dijelova u rečenice oblika „Kada uvjet napravi ovo”.
Na slici vidite primjer niza naredbi koje znače: „Kada je na mišu pritisnuta lijeva tipka, okreni se ulijevo“. Na taj način se programira ponašanje različitih objekata.
Da biste razumjeli što se sve može s Koduom, pogledajte videoisječak nogometne igre programirane na ovakav način.
Više o radu s Koduom pročitajte u blogu:
Kodu – prvi koraci
KODU – kretanje i sakupljanje bodova
Autor: Lidija Kralj
Izvor: http://www.iskonstrukcije.hr/iskonstrukcija/644
Tečaj programiranja u Scratchu od sada možete pratiti i završiti putem interneta! Kroz ukupno deset lekcija za djecu od šest do 12 godina vodit će vas naš najpoznatiji YouTuber Marko Kofs s kanala Kings Of Fails Show. Uključite se u Udruga Programerko online tečaj programiranja i postanite majstor. Marko će vas u prvoj lekciji provesti kroz otvaranje računa u Scratchu, besplatnom online programu u kojem učimo programirati na https://scratch.mit.edu.