preskoči na sadržaj

Osnovna škola Sesvetska Sela

Login
Oskar znanja 2018.

Rita Zonjić, učenica 8. razreda naše škole, i ove je godine osvojila Oskar znanja kao državna prvakinja u poznavanju hrvatskoga jezika 2018.

Projekt

Office 365

Školska himna

Školska himna

Tekst: Olgica Pavičić-Čović, prof hrv. jezika
Glazba: Gordana Vojnović, prof. glaz. kulture

U Letničkoj ulici
Baš na broju pet
Sakrila se naša škola
Cijeli mali svijet.


Narančasti prozori
Što joj radost daju
Od čistoće blistaju
Sve je k'o u raju.


Tu se prva slova pišu
Tu sva djeca crtež rišu
Tu se dijeli, tu se množi (ritt.)
Tu se svako srce složi


Pripjev:
NEK' NAM SRCE BUDE PUNO
NEK' NAM ZNANJE UVIJEK CVJETA
NEK' PUTEVI SVI TE VODE
DO NAJDRAŽE ŠKOLE SVIJETA. 2X


Finale:
Nek' putevi svi te vode
Do najdraže škole svijeta.

Raspored zvona
 JUTARNJA SMJENA
sat početak kraj
1.  8:00 8:45
2.  8:50 9:35
3.  9:45 10:30
UŽINA 10:30 10:40
4. 10:40 11:25
5. 11:30 12:15
 6.  12:20 13:05
POPODNEVNA SMJENA
sat početak kraj
1. 14:00 14:45
2. 14:50 15:35
3. 15:45 16:30
UŽINA 16:30 16:40
4. 16:40 17:25
5. 17:30 18:15
6. 18:20 19:05
e-Dnevnik za učenike

e-Dnevnik za nastavnike

Idemo u srednju!

Klokan bez granica

 

Hour of Code

Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

E-usmjeravanje

edu.hr

Loomen

Portal Nikola Tesla

PLAVI TELEFON

e-Dnevnik

e-Matica

MZOS

CARNet

e-Škole

Prometna učilica

Elektronički identitet

Središnji državni portal

Ponavljanje gradiva

Za učenike

Portal za učenike

Pitajte učitelja

Portal Učenici

EDU knjižara

eLektire

Sigurniji internet

e-škola

Srce za djecu

Stipendije

Prometni znakovi

Prometni znakovi

Izvor: http://www.instruktor-voznje.com.hr/prometni_znakovi/#opcenito_o_prometnim_znakovima

Pročitajte: Pravilnik o prometnim znakovima

Općenito o prometnim znakovima

Ceste se moraju obilježavati propisanim prometnim znakovima kojima se sudionici u prometu upozoravaju na opasnost koja im prijeti na određenoj cesti ili dijelu te ceste, stavljaju do znanja ograničenja , zabrane i obveze kojih se sudionici u prometu moraju držati i daju potrebne obavijesti za siguran i nesmetan tok prometa.

Prometnim znakovima moraju se obilježiti i opasnosti privremenog karaktera, osobito one koje nastanu zbog iznenadnog oštećenja ili onesposobljavanja ceste, te privremena organičenja i privremene zabrane u prometu, i ti se znakovi moraju ukloniti čim prestanu razlozi zbog kojih su postavljeni.

Prometni znakovi jesu: znakovi opasnosti, znakovi izričitih naredaba i znakovi obavijesti, s dopunskom pločom koja je sastavnim dijelom prometnog znaka i koja pobliže određuje značenje prometnog znaka ili bez nje, zatim prometna svjetla, oznake na kolniku, nogostupu i sl. te svjetlosne i druge oznake na cesti.  Sudionici u prometu dužni su držati se ograničenja, zabrana i obveza izraženih pomoću postavljenih prometnih znakova.

Prometni znakovi postavljaju se i održavaju tako da ih sudionici u prometu mogu na vrijeme i lako uočiti i danju i noću i pravovremeno postupiti u skladu s njihovim značenjem. Prometni znakovi moraju se ukloniti, dopuniti ili zamijeniti ako njihovo značenje ne odgovara izmijenjenim uvjetima prometa na cesti ili zahtjevima sigurnosti.

Na prometni znak i na stup na koji je znak postavljen zabranjeno je stavljati bilo što što nije u svezi sa značenjem prometnog znaka. Zabranjeno je neovlašteno postavljati, uklanjati, zamjenjivati ili oštećivati prometne znakove i opremu ceste, ili mijenjati značenje prometnih znakova.

Na cesti se ne smiju postavljati ploče, znakovi, svjetla, stupovi ili drugi slični predmeti kojima se zaklanja ili smanjuje vidljivost postavljenih prometnih znakova, ili koji svojim oblikom, bojom, izgledom ili mjestom postavljanja oponašaju neki prometni znak ili sliče na neki prometni znak, ili zasljepljuju sudionike u prometu, ili odvraćaju njihovu pozornost u mjeri koja može biti opasna za sigurnost prometa.

Prometne znakove čitate od dolje prema gore (jer se često previdi dopunska ploča).

 

Prometni znak vrijedi do prvog raskrižja !

 

Specifični oblici znakova:

 

Prometni znak - nailazak na cestu sa prednošću prolaskaPrometni znak - obavezno zaustavljanjePrometni znak _cesta sa prednošću prolaska

Vezano uz prednost prolaska vozila na raskrižjima postoje tri prometna znaka specifičnog oblika. Zbog toga takav prometni znak možemo prepoznati gledajući ga s leđa. Pri tome vidimo samo njegov oblik i srebrnu boju poleđine prometnog znaka. To nam je dovoljno da bi zaključili koji prometni znak ima vozilo koje nam dolazi sa bočne ceste ili iz suprotnog smjera. Prilikom približavanja raskrižju vozač ne gleda samo svoje znakove !

Znakovi opasnosti

Opasnost na cesti


 

Opasnost na cesti

Raskrižje cesta iste važnosti


 

Raskrižje cesta iste važnosti

Raskrižje sa sporednom cestom pod pravim kutom


 

Raskrižje sa sporednom cestom pod pravim kutom

Spajanje sporedne ceste sa lijeve strane pod pravim kutom


 

Spajanje sporedne ceste sa lijeve strane pod pravim kutom

Spajanje sporedne ceste pod pravim kutom s desne strane


 

Spajanje sporedne ceste pod pravim kutom s desne strane

Spajanje sporedne ceste pod oštrim kutom s lijeve strane


 

Spajanje sporedne ceste pod oštrim kutom s lijeve strane

Spajanje sporedne ceste pod oštrim kutom s desne strane


 

Spajanje sporedne ceste pod oštrim kutom s desne strane

Zavoj ulijevo


 

Zavoj ulijevo

Zavoj udesno


 

Zavoj udesno

Dvostruki zavoj ili više uzastopnih zavoja od kojih je prvi ulijevo


 

Dvostruki zavoj ili više uzastopnih zavoja od kojih je prvi ulijevo

Dvostruki zavoj ili više uzastopnih zavoja od kojih je prvi udesno


 

Dvostruki zavoj ili više uzastopnih zavoja od kojih je prvi udesno

Opasna nizbrdica


 

Opasna nizbrdica

Opasna uzbrdica


 

Opasna uzbrdica

Suženje ceste


 

Suženje ceste

Suženje ceste s desne strane


 

Suženje ceste s desne strane

Suženje ceste s lijeve strane


 

Suženje ceste s lijeve strane

Neravan kolnik


 

Neravan kolnik

Neravan kolnik


 

Neravan kolnik

Neravan kolnik


 

Neravan kolnik

Sklizak kolnik


 

Sklizak kolnik

Kamenje pršti


 

Kamenje pršti

Kamenje pada


 

Kamenje pada

Nailazak na prometna svjetla


 

Nailazak na prometna svjetla

Nailazak na prometna svjetla


 

Nailazak na prometna svjetla

Radovi na cesti


 

Radovi na cesti

Promet u oba smjera


 

Promet u oba smjera

Raskrižje s kružnim tokom prometa


 

Raskrižje s kružnim tokom prometa

Poledica


 

Poledica

Prevrtanje ili iskliznuće vozila


 

Prevrtanje ili iskliznuće vozila

Kolona vozila


 

Kolona vozila

Neutvrđena bankina


 

Neutvrđena bankina

Pješaci na cesti


 

Pješaci na cesti

Obilježen pješački prelaz


 

Obilježen pješački prelaz

Djeca na cesti


 

Djeca na cesti

Blizina zrakoplovne ceste


 

Blizina zrakoplovne piste

Tunel


 

Tunel

Bočni vjetar


 

Bočni vjetar

Opasnost od požara


 

Opasnost od požara

Biciklisti na cesti


 

Biciklisti na cesti

Pokretni most


 

Pokretni most

Blizina obale


 

Blizina obale

Tramvajska pruga


 

Tramvajska pruga

Domaće životinje na cesti


 

Domaće životinje na cesti

Divljač na cesti


 

Divljač na cesti

Prijelaz ceste preko željezničke pruge s branicima ili polubranicima


 

Prijelaz ceste preko željezničke pruge s branicima ili polubranicima

Prijelaz ceste preko željezničke pruge bez branika ili polubranika


 

Prijelaz ceste preko željezničke pruge bez branika ili polubranika

Andrijin križ


 

Andrijin križ

Andrijin križ


 

Andrijin križ

Približavanje prijelazu ceste preko željezničke pruge s branicima ili polubranicima




 

Približavanje prijelazu ceste preko željezničke pruge s branicima ili polubranicima

Približavanje prijelazu ceste preko željezničke pruge bez branika ili polubranika




 

Približavanje prijelazu ceste preko željezničke pruge bez branika ili polubranika

Znakovi izričitih naredbi

Raskrižje s cestom koja ima prednost prolaza



 

Raskrižje s cestom koja ima prednost prolaza

Obvezno zaustavljanje



 

Obvezno zaustavljanje

Zabrana prometa u oba smjera



 

Zabrana prometa u oba smjera

Zabrana prometa u jednom smjeru



 

Zabrana prometa u jednom smjeru

Zabrana prometa za sva motorna vozila osim za motocikle bez prikolice i mopede



 

Zabrana prometa za sva motorna vozila osim za motocikle bez prikolice i mopede

Zabrana prometa za autobuse



 

Zabrana prometa za autobuse

Zabrana prometa za teretne automobile



 

Zabrana prometa za teretne automobile

Zabrana prometa za cisterne



 

Zabrana prometa za cisterne

Zabrana prometa za vozila koja prevoze eksploziv ili neke lakozapaljive tvari



 

Zabrana prometa za vozila koja prevoze eksploziv ili neke lakozapaljive tvari

Zabrana prometa za vozila koja prevoze opasne tvari



 

Zabrana prometa za vozila koja prevoze opasne tvari

Zabrana prometa za sva motorna vozila koja vuku priključno vozilo



 

Zabrana prometa za sva motorna vozila koja vuku priključno vozilo

Zabrana prometa za teretni automobil koji vuče priključno vozilo



 

Zabrana prometa za teretni automobil koji vuče priključno vozilo

Zabrana prometa za traktore



 

Zabrana prometa za traktore

Zabrana prometa za motocikle



 

Zabrana prometa za motocikle

Zabrana prometa za mopede



 

Zabrana prometa za mopede

Zabrana prometa za bicikle



 

Zabrana prometa za bicikle

Zabrana prometa za mopede i bicikle



 

Zabrana prometa za mopede i bicikle

Zabrana prometa za zaprežna vozila



 

Zabrana prometa za zaprežna vozila

Zabrana prometa za ručna kolica



 

Zabrana prometa za ručna kolica

Zabrana prometa za sva motorna vozila



 

Zabrana prometa za sva motorna vozila

Zabrana prometa za pješake



 

Zabrana prometa za pješake

Zabrana prometa za vozila čija ukupna širina prelazi određenu širinu



 

Zabrana prometa za vozila čija ukupna širina prelazi određenu širinu

Zabrana prometa za vozila čija ukupna visina prelazi odeđenu visinu



 

Zabrana prometa za vozila čija ukupna visina prelazi odeđenu visinu

Zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi određenu masu



 

Zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi određenu masu

Zabrana prometa za vozila koja prekoračuju određeno osovinsko opterećenje



 

Zabrana prometa za vozila koja prekoračuju određeno osovinsko opterećenje

Zabrana prometa za vozila koja prekoračuju određenu dužinu



 

Zabrana prometa za vozila koja prekoračuju određenu dužinu

Najmanja udaljenost između vozila



 

Najmanja udaljenost između vozila

Zabrana skretanja ulijevo



 

Zabrana skretanja ulijevo

Zabrana skretanja udesno



 

Zabrana skretanja udesno

Zabrana polukružnog okretanja



 

Zabrana polukružnog okretanja

Ograničenje brzine



 

Ograničenje brzine

Zabrana pretjecanja svih motornih vozila osim motocikla bez prikolice i mopeda



 

Zabrana pretjecanja svih motornih vozila osim motocikla bez prikolice i mopeda

Zabrana pretjecanja za teretne automobile



 

Zabrana pretjecanja za teretne automobile

Zabrana prolaska bez zaustavljanja - carina



 

Zabrana prolaska bez zaustavljanja - carina

Zabrana prolaska bez zaustavljanja - policija



 

Zabrana prolaska bez zaustavljanja - policija

Zabrana prolaska bez zaustavljanja - cestarina



 

Zabrana prolaska bez zaustavljanja - cestarina

Zabrana davanja zvučnih znakova



 

Zabrana davanja zvučnih znakova

Prednost prolaska za vozila iz suprotnog smjera



 

Prednost prolaska za vozila iz suprotnog smjera

Zabrana zaustavljanja i parkiranja



 

Zabrana zaustavljanja i parkiranja

Zabrana parkiranja



 

Zabrana parkiranja

Izmjenično parkiranje



 

Izmjenično parkiranje

Izmjenično parkiranje



 

Izmjenično parkiranje

Zabranjeno fotografiranje



 

Zabranjeno fotografiranje

Najmanja dopuštena brzina



 

Najmanja dopuštena brzina

Zimska oprema



 

Zimska oprema

Biciklistička staza



 

Biciklistička staza

Pješačka staza



 

Pješačka staza

Pješačka i biciklistička staza



 

Pješačka i biciklistička staza

Staza za jahače



 

Staza za jahače

Obvezan smjer



 

Obvezan smjer

Obvezan smjer



 

Obvezan smjer

Obvezan smjer



 

Obvezan smjer

Obvezan smjer



 

Obvezan smjer

Obvezan smjer



 

Obvezan smjer

Obvezan smjer



 

Obvezan smjer

Dopušteni smjerovi



 

Dopušteni smjerovi

Dopušteni smjerovi



 

Dopušteni smjerovi

Dopušteni smjerovi



 

Dopušteni smjerovi

Obvezno obilaženje s desne strane



 

Obvezno obilaženje s desne strane

Obvezno obilaženje s lijeve strane



 

Obvezno obilaženje s lijeve strane

>Dopušteno obilaženje



 

Dopušteno obilaženje

Kružni tok prometa



 

Kružni tok prometa

Znakovi obavijesti

Prednost prolaska prema vozilima iz suprotnog smjera



 

Prednost prolaska prema vozilima iz suprotnog smjera

Obilježen pješački prelaz



 

Obilježen pješački prelaz

Obilježen prijelaz biciklističke staze



 

Obilježen prijelaz biciklističke staze

Djeca na cesti



 

Djeca na cesti

Podzemni ili nadzemni pješački prelaz



 

Podzemni ili nadzemni pješački prelaz

Cesta sa jednosmjernim prometom



 

Cesta sa jednosmjernim prometom

Cesta sa jednosmjernim prometom



 

Cesta sa jednosmjernim prometom

Cesta s prednošću prolaska



 

Cesta s prednošću prolaska

Završetak ceste s prednošću prolaska



 

Završetak ceste s prednošću prolaska

Izbočina na cesti



 

Izbočina na cesti

Prestanak zabrane pretjecanja svih motornih vozila osim mopeda



 

Prestanak zabrane pretjecanja svih motornih vozila osim mopeda

Prestanak zabrane pretjecanja za teretne automobile



 

Prestanak zabrane pretjecanja za teretne automobile

Prestanak ograničenja brzine



 

Prestanak ograničenja brzine

Prestanak najmanje dopuštene brzine



 

Prestanak najmanje dopuštene brzine

Prestanak zabrane davanja zvučnih signala



 

Prestanak zabrane davanja zvučnih signala

Prestanak svih zabrana



 

Prestanak svih zabrana

Prestanak obvezne uporabe zimske opreme



 

Prestanak obvezne uporabe zimske opreme

Završetak bicikllističke staze



 

Završetak bicikllističke staze

Završetak pješačke staze



 

Završetak pješačke staze

Završetak staze za jahače



 

Završetak staze za jahače

Zona u kojoj je ograničena brzina



 

Zona u kojoj je ograničena brzina

Završetak zone u kojoj je ograničena brzina



 

Završetak zone u kojoj je ograničena brzina

Pješačka zona



 

Pješačka zona

Završetak pješačke zone



 

Završetak pješačke zone

Područje smirenog prometa



 

Područje smirenog prometa

Završetak područja smirenog prometa



 

Završetak područja smirenog prometa

Zona u kojoj je ograničeno trajanje parkiranja



 

Zona u kojoj je ograničeno trajanje parkiranja

Završetak zone u kojoj je ograničeno trajanje parkiranja



 

Završetak zone u kojoj je ograničeno trajanje parkiranja

Brzina koja se preporučuje



 

Brzina koja se preporučuje

Prestanak preporučene brzine



 

Prestanak preporučene brzine

Školska patrola



 

Školska patrola

Bolnica



 

Bolnica

Ustanova hitne medicinske pomoći



 

Ustanova hitne medicinske pomoći

Policijska postaja



 

Policijska postaja

Parkiralište



 

Parkiralište

Garaža



 

Garaža

Vremensko ograničenje parkiranja



 

Vremensko ograničenje parkiranja

Telefon



 

Telefon

Benziska postaja



 

Benziska postaja

Informacije



 

Informacije

Hotel ili motel



 

Hotel ili motel

Restoran



 

Restoran

Pitka voda



 

Pitka voda

Stajalište autobusa



 

Stajalište autobusa

Stajalište tramvaja



 

Stajalište tramvaja

Taxi



 

Taxi

Zračna luka



 

Zračna luka

Luka - pristanište - trajekt



 

Luka - pristanište - trajekt

Luka - pristanište - trajekt



 

Luka - pristanište - trajekt

Marina



 

Marina

Kavana



 

Kavana

Mjesto za ispuštanje otpadnih voda



 

Mjesto za ispuštanje otpadnih voda

Teren za kampiranje pod šatorima



 

Teren za kampiranje pod šatorima

Teren za kampiranje u prikolicama



 

Teren za kampiranje u prikolicama

Teren za kampiranje u vozilima



 

Teren za kampiranje u vozilima

Teren uređen za izletnike



 

Teren uređen za izletnike

Planinarski dom



 

Planinarski dom

Vatrogasni aparat



 

Vatrogasni aparat

Vozilo za pomoć na cesti



 

Vozilo za pomoć na cesti

Radionica za popravak vozila



 

Radionica za popravak vozila

Praonica vozila



 

Praonica vozila

WC



 

WC

Radionica za popravak guma



 

Radionica za popravak guma

Radiopostaja



 

Radiopostaja

Vodozaštitno područje



 

Vodozaštitno područje

Autocesta



 

Autocesta

Završetak autoceste



 

Završetak autoceste

Cesta namijenjena isključivo za promet motornih vozila - brza cesta



 

Cesta namijenjena isključivo za promet motornih vozila - brza cesta

Završetak ceste namijenjene isključivo za promet motornih vozila - brze ceste



 

Završetak ceste namijenjene isključivo za promet motornih vozila - brze ceste

Slijepa cesta



 

Slijepa cesta

Smjer kretanja vozila do raskrižja na kojem je zabranjeno skretanje ulijevo



 

Smjer kretanja vozila do raskrižja na kojem je zabranjeno skretanje ulijevo

Ugibalište za zaustavljanje vozila u nuždi



 

Ugibalište za zaustavljanje vozila u nuždi

Ugibalište za zaustavljanje



 

Ugibalište za zaustavljanje

Planinski prijevoj



 

Planinski prijevoj

Rijeka



 

Rijeka

Cestovna građevina



 

Cestovna građevina

Cestovna građevina



 

Cestovna građevina

Policijska postaja



 

Policijska postaja

Naziv naseljenog mjesta



 

Naziv naseljenog mjesta

Završetak naseljenog mjesta



 

Završetak naseljenog mjesta

Putokaz



 

Putokaz

Putokaz



 

Putokaz

Putokaz za zračnu luku



 

Putokaz za zračnu luku

Putokaz za autocestu ili brzu cestu



 

Putokaz za autocestu ili brzu cestu

Putokaz za autocestu ili brzu cestu



 

Putokaz za autocestu ili brzu cestu

Prestrojavanje vozila



 

Prestrojavanje vozila

Prestrojavanje vozila s nazivima mjesta



 

Prestrojavanje vozila s nazivima mjesta

Otvaranje prometne trake za vozila javnog prijevoza putnika



 

Otvaranje prometne trake za vozila javnog prijevoza putnika

Zatvaranje prometne trake za vozila javnog prijevoza putnika



 

Zatvaranje prometne trake za vozila javnog prijevoza putnika

Prometna traka za vozila javnog prijevoza putnika



 

Prometna traka za vozila javnog prijevoza putnika

Otvaranje prometne trake



 

Otvaranje prometne trake

Zatvaranje prometne trake



 

Zatvaranje prometne trake

Dopuštena brzina na pojedinoj prometnoj traci



 

Dopuštena brzina na pojedinoj prometnoj traci

Prometna traka za spora vozila



 

Prometna traka za spora vozila

Zatvaranje prometne trake za spora vozila



 

Zatvaranje prometne trake za spora vozila

Izlaz s autoceste ili brze ceste



 

Izlaz s autoceste ili brze ceste

Ploča za označavanje izlaza



 

Ploča za označavanje izlaza

Odmorište



 

Odmorište

Odmorište



 

Odmorište

Zabrana ulaska određenih vrsta vozila na autocestu



 

Zabrana ulaska određenih vrsta vozila na autocestu

Cestarina



 

Cestarina

Obavijest o naplati cestarine



 

Obavijest o naplati cestarine

Obvezno uzimanje naplatne karte



 

Obvezno uzimanje naplatne karte

Naplata cestarine



 

Naplata cestarine

Elektronska naplata cestarine



 

Elektronska naplata cestarine

Naplata cestarine smart karticom



 

Naplata cestarine smart karticom

Predznak za obilazak



 

Predznak za obilazak

Putokaz obilaska



 

Putokaz obilaska

Traka za prekrivanje znakova



 

Traka za prekrivanje znakova

Obilazan smjer za određene vrste vozila



 

Obilazan smjer za određene vrste vozila

Obilazan smjer za određene vrste vozila



 

Obilazan smjer za određene vrste vozila

Predznak za ručno upravljanje prometom



 

Predznak za ručno upravljanje prometom

Prometne trake namjenjene određenoj vrsti vozila



 

Prometne trake namjenjene određenoj vrsti vozila

Prometne trake namjenjene određenoj vrsti vozila



 

Prometne trake namjenjene određenoj vrsti vozila

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama



 

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama



 

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama



 

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama



 

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama



 

Predznak za preusmjeravanje prometa na cesti s odvojenim kolničkim trakama

Ploča za označavanje ulica



 

Ploča za označavanje ulica

Republika Hrvatska



 

Republika Hrvatska

Ograničenje najveće dopuštene brzine na hrvatskim cestama



 

Ograničenje najveće dopuštene brzine na hrvatskim cestama

Nacionalna oznaka



 

Nacionalna oznaka

Sigurnosni izlaz



 

Sigurnosni izlaz

Smjer za sigurnosni izlaz



 

Smjer za sigurnosni izlaz

Oznaka broja izlaza iz čvorišta



 

Oznaka broja izlaza iz čvorišta

Broj međunarodne ceste



 

Broj međunarodne ceste

Broj autoceste



 

Broj autoceste

Broj državne ceste



 

Broj državne ceste

Broj županijske ceste



 

Broj županijske ceste

Kilometarska oznaka za autoceste ili brze ceste



 

Kilometarska oznaka za autoceste ili brze ceste

Oznaka dionice državne ceste



 

Oznaka dionice državne ceste

Oznaka dionice županijske ceste



 

Oznaka dionice županijske ceste

Znakovi za vođenje prometa

Predputokaz za izlaz s autoceste ili brze ceste s oznakom izlaza






 

Predputokaz za izlaz s autoceste ili brze ceste s oznakom izlaza

Predputokaz za čvorište autocesta s oznakom čvorišta






 

Predputokaz za čvorište autocesta s oznakom čvorišta

Raskrižje






 

Raskrižje

Raskrižje












 

Raskrižje

Raskrižje kružnog oblika






 

Raskrižje kružnog oblika

Predputokazna ploča









 

Predputokazna ploča

Predputokazna ploča






 

Predputokazna ploča

Predputokazna ploča






 

Predputokazna ploča

Predputokaz






 

Predputokaz

Predputokaz za izlaz






 

Predputokaz za izlaz

Predputokaz za izlaz






 

Predputokaz za izlaz

Putokazna ploča






 

Putokazna ploča

Putokaz na portalu iznad jedne prometne trake






 

Putokaz na portalu iznad jedne prometne trake

Putokaz na portalu iznad jedne prometne trake






 

Putokaz na portalu iznad jedne prometne trake

Putokaz na portalu iznad dvije prometne trake






 

Putokaz na portalu iznad dvije prometne trake

Putokaz na portalu iznad dvije prometne trake






 

Putokaz na portalu iznad dvije prometne trake

Potvrda smjera






 

Potvrda smjera

Dopunske ploče uz znakove

Predputokaz za izlaz s autoceste ili brze ceste s oznakom izlaza







 
Predputokaz za čvorište autocesta s oznakom čvorišta







 
Raskrižje







 
Raskrižje







 
Raskrižje kružnog oblika







 
Predputokazna ploča







 
Predputokazna ploča







 
Predputokazna ploča







 
Predputokaz







 
Predputokaz za izlaz







 
Predputokaz za izlaz









 
Putokazna ploča









 
Putokaz na portalu iznad jedne prometne trake







 

Povijest prometnih znakova

Cestovni propisi i prometni znakovi, kakvi se danas sreću, nisu stariji od stotinu godina. Međunarodnim konvencijama koje su se pozabavile ovom problematikom prethodilo je razdoblje parnih omnibusa s početka stoljeća. To je vrijeme kad se željeznički promet potvrdio kao jeftiniji, brži i udobniji od konjskih zaprega. Istodobno se razvijala i željeznička prometna signalizacija koja je stoga starija od signalizacije u cestovnom prometu.

U to vrijeme, u najrazvijenijoj industrijskoj zemlji svijeta, u Engleskoj, na cestama se sve češće susreću vozila pogonjena parom, tzv. parni omnibusi, koji su prevozili i do dvadesetak putnika. Njihova prednost u odnosu na konjske zaprege bila je udobnost i redovitost prijevoza. No, vlasnici društava za prijevoz konjskim zapregama nisu odustali od borbe za povratak putnika na svoje linije. Jedva su dočekali prometne nesreće parnih omnibusa. Prva, 1831. godine u Londonu, i nije bila teška, ali su se ljudi ipak prestrašili. Ubrzo se i u Glasgowu dogodila prometna nesreća u kojoj je parni omnibus s 18 putnika oborio seljačka kola i pregazio jednog seljaka. Pitanje uporabe parnih omnibusa došlo je i pred parlament. Poslije mnogo prepirki izglasan je 1836. godine zakon naziva "Locomotive Acts", koji je 1865. dopunjen. Taj zakon može se smatrati prvim prometnim propisom o ograničavanju brzine na cestama. On je ograničavao brzinu svakoga parnog vozila (ograničenje se nije odnosilo i na zaprežna vozila) na 3,2 km/h u naseljima i na 6,5 km/h izvan naseljenih mjesta. Osim toga, obvezivao je svakog vozača da na 100 metara ispred vozila ima jahača koji će mahati crvenom zastavom i upozoravati prolaznike na dolazeću opasnost. Bilo je dovoljno da kočijaš digne ruku i vozilo se moralo zaustaviti. Zakon je predviđao da u slučaju bilo kakve nesreće odgovornost snosi vozač parnog vozila.

Zakon crvene zastave
Zakon crvene zastave

Taj zakon, poznat i pod nazivom "Red Flag Acts" ili "Zakon crvene zastave", ukinut je tek 1896. godine, a imao je za posljedicu zaostajanje Engleske za drugim razvijenim industrijskim državama u gradnji svih vrsta vozila na mehanički pogon.
Pravilo o strani kretanja temeljeno je na starim običajima koje su vozači naslijedili od kočijaša. Engleski su kočijaši vozili kolima uz lijevi rub ceste, pa su i prvi propisi ozakonili taj običaj, proširen i po engleskim kolonijama. Svi ostali narodi slijedili su francuske običaje i zakone te se pri vožnji držali desne strane ceste.

Kad su se na cestama pojavila prva motorna vozila koja su sve češće i lakše prelazila državne granice, a to je vrijeme početka 20. stoljeća, iskrsnula je i potreba da se utvrde međunarodni propisi koji bi ujednačivali prilike na svim cestama.
Prva međunarodna Konvencija o cestovnom i automobilskom prometu sklopljena je 1909. godine u Parizu. Slijedile su kasnije konvencije u drugim gradovima, a najvažnija je Ženevska iz 1949. godine kada je donesen Protokol o signalizaciji na cestama, te potom njegove izmjene i dopune iz 1968. godine koje je donijela Međunarodna konferencija Organizacije ujedinjenih naroda o prometu na cestama.
Te su konvencije preporučivale da sve države propisuju jednake prometne znakove, zatim da na prometnim znakovima ne bude riječima ispisanih naredaba ili obavijesti jer ih stranci i nepismeni ne razumiju. U vrijeme kad su se ti propisi donosili bilo je podosta dobrih ali nepismenih vozača pa se i stoga težilo slikovitom znaku. To je bio i razlog da su i u nas ukinuti prometni znakovi i drugi natpisi, kao npr. "odron kamena", "pozor divljač", "pitka voda", "opasnost od požara", i nadomješteni su slikom. Tako se npr. u časopisu Motor Sport, koji je bio službeno glasilo Automobilskoga kluba Kr. Jugoslavije, Sekcija Zagreb, u broju iz veljače 1932. godine, navodi "i ako je na našim cestama zaista teško voziti, ipak se ne samo inostranci nego i naši automobilisti još teže snađu našim orjentacionim tablama i putokazima. Putokazi kakvi se sada postavljaju pokazuju pravac vožnje samo od sela do sela, koja u autokartama većinom nisu ni naznačena. Južno od Karlovca ispisani su putokazi obično samo ćirilicom. Izrada svih putokaza je jako primitivna, tako da postaju brzo nečitljivi. Ukratko - ogromna većina svih tih putokaza nema ni najmanje vrijednosti za motorni promet i turizam."
Oblici prometnih znakova određeni su već prvom Pariškom konvencijom. Znakovi opasnosti su dobili oblik istostraničnog trokuta s vrhom prema gore, znakovi izričitih naredaba su okrugli, a znakovi obavijesti pravokutni. Vremenom se mijenjao njihov broj - od početnih desetak do današnjih dvjestotinjak (bez dopunskih ploča i ostalih znakova i oznaka).
Ima znakova koji su nekada bili standardni a danas se više ne rabe, kao npr.: znak obavijesti - bijeli trokut u plavom pravokutniku, a što je značilo voziti oprezno; znak izričitih naredaba - okrugli crveno-bijeli znak s dvije prekrižene strelice okrenute u suprotnim smjerovima, što je značilo zabranu pretjecanja na raskrižjima.
Posljednje izmjene i dopune Protokola o prometnoj signalizaciji iz 1968. godine uvele su u uporabu osmerokatni znak obveznog zaustavljanja umjesto dotadašnjeg okruglog znaka s ucrtanim trokutom. To je jedini znak takvog oblika, a posebnim izgledom tog znaka željela se istaknuti njegova važnost u odnosu na ostale znakove.
Zanimljivo je pitanje boje prometne signalizacije. Razvidno je da je crvena boja prevladavajuća, to je boja opasnosti. Nije stoga neobično što su znak "stop" ali i svjetlo za zaustavljanje na semaforu crvene boje.
Dok na automobilima nije bila obvezna ugradba svjetlosne signalizacije koja se danas koristi za najavu promjene smjera vožnje, uobičajenije je bila uporaba zvučne signalizacije. Na prilazu raskrižju jedan je zvuk trube značio nastavak" vožnje ravno, dva su označavala namjeru vozača da skrene desno a tri da skrene ulijevo. Povećanjem broja automobila u gradovima i naseljenim mjestima to se pravilo moralo napustiti kao neprikladno. Danas je i kažnjiva nepotrebna uporaba zvučnih signala u naseljenim mjestima.
Korijene svjetlosne signalizacije možemo pronaći u starijim prometnim granama od cestovnog prometa, odnosno u pomorstvu i željezničkom prometu.
Sredinom prošlog stoljeća gradnja željeznica je bila u punom zamahu dok je cestovni mehanički pogon vozila tek bio u povojima. Stoga ne čudi da je cestovni prometni semafor izumio inženjer za željezničku signalizaciju, J.P. Knight. Taj je uređaj bio nalik na željeznički semafor onog vremena s ručkom i crvenim i zelenim svjetlom za noćnu signalizaciju. Semafor je bio postavljen u Londonu 1868. godine na raskrižju Bridge St. i New Palače Yard, u blizini zgrade parlamenta. Imao je pokretne krakove sa značenjem slobodnoga kretanja kada su postavljeni visoko, dok su u spuštenom položaju značili nužnu pozornost pri kretanju. Noću su odgovarajuće informacije davane pomoću svjetiljke s crvenim i zelenim svjetlom. Kao izvor svjetlosti poslužio je plin, koji je vjerojatno i bio uzrokom eksplozije uređaja pa time i prestanka njegove uporabe. Naime nakon nekoliko dana uporabe svjetiljka je eksplodirala.

Prvi semaforski uređaj
Prvi semaforski uređaj (J. P. Knight)

Prvi znanstveni pristup upravljanju prometom signalima pripisuje se Amerikancu Williamu Phelpsu Fnouu. Već 1895. godine počeo je proučavati problematiku a 1889. napisao prvi novinski članak na temu "Hitne potrebe reforme u našem prometu" (Fnou, W.P.; 1889). Godine 1890. izdao je prvu knjigu o prometnoj problematici "Upravljanje cestovnim prometom" (Fnou, W.P.; 1890). Društvenu afirmaciju doživio je 1920. godine knjigom "Znanost o reguliranju prometa na autocestama 1899 -1920." (Fnou, W.P.; 1920). Tada se počelo naslućivati da će se pridržavanjem njegovih uputa spasiti mnogo života i znamo uštedjeti u vremenu i novcu. Autorski radovi znanstvenika odnosili su se uglavnom na pravila svrhovitog upravljanja prometom a manje na tehnička pomagala. Međutim, tehnička pomagala primijenjena u skladu s njegovom teorijom uskoro su se pokazala nužnima.
Moderna električna signalizacija je američki izum. Prve zelene i crvene svjetiljke postavljene su 1914. godine u Cleyelandu. Treće, žuto svjetlo prvi je put postavljeno 1918. godine na jednom semaforskom uređaju u New Yorku. Taj njujorški semafor visio je iznad raskrižja i pokazivao slobodne i zatvorene smjerove za sva četiri privoza odjednom. Danas uobičajeni prometni svjetlosni signal stavljen je prvi put u rad 9. listopada 1917. u Detroitu, SAD. Uređaj je bio izveden u skladu s preporukama W.P. Fnoua.
U Europi je prvi put postavljen trobojni signal 1926. godine, i to u Engleskoj najednom raskrižju u Wolverhanptonu.
Sve dok čovjek nije postao ovisan o automobilu kao sredstvu putovanja, nije ni bilo potrebno proučavati prometne znakove. Prijašnja su putovanja često bila determinirana topografskim pojavama i tijekom putovanja trebalo je donositi vrlo malo odluka. Smjerovi, udaljenosti i sigurnost na cestama označivali su se prometnim oznakama različitog oblika, veličine, boje i dizajna.
Vozači koji su putovali po drugim zemljama susretali su se sa znakovima koje nisu prije poznavali. U SAD-u taj se problem pojavljivao i između raznih saveznih država. U istraživanjima i traženju odgovora na takve dvojbe, velike su države po cijelom svijetu počele zajednička istraživanja radi rješavanja tog problema.
Već 1909. godine delegati Međunarodne konvencije u Europi potpisali su savez koji je trebao pružiti pomoć u označivanju autocesta. Godine 1931. potpisana je u Parizu Konvencija o unifikaciji prometnih znakova i signala na cestama. Potkraj Drugoga svjetskog rata ti su sporazumi bili više-manje zastarjeli.
Signalni uređaj koji omogućuje da njime upravlja sudionik u prometu instaliran je 1929. godine u New Havenu i Baltimoru, SAD. Upravljanje se obavljalo pomoću mikrofona, a zahtjevi vozača objavljivani su uporabom truba.
Tridesetih godina, za vrijeme velike ekonomske krize, razvoj signalnih uređaja je slabo napredovao. U Njemačkoj je Ministarstvo unutarnjih poslova 1934. godine izdalo okružnicu i kritički se osvrnulo na prevelike investicije u istraživanje prometnih signala. Upravljanje prometom trebalo je prepustiti policajcima.
Nakon Drugoga svjetskog rata, zbog naglog povećanja broja vozila, započela je sveobuhvatna modernizacija signalnih uređaja. Suvremeni, prometom upravljani, signalni uređaji s upravljanjem ovisnim o količini, gustoći i brzini prometa, naglo se šire. Elektronička računala počela su se primjenjivati 1959. godine u Torontu. Obrada velikog broja prometnih parametara, taktika optimalizacije upravljačkih naredaba, velike brzine obrade i sl. afirmirale su danas primjenu procesnih računala u svim signalnim sustavima.
Zagreb je svoj prvi semafor dobio ranih 60-ih godina prošlog stoljeća, i to na raskrižju Vodnikove ulice i Savske ceste. Uređaj je bio smješten u policijsku kućicu na dovoljno vidljivom mjestu tako da policajac može učinkovito upravljati prometom.

Svoj prvi "domaći" signalni uređaj poduzeće "Nikola Tesla" je instaliralo 9. rujna 1963. Uređaj je bio proizveden u Švedskoj na temelju poslovne suradnje LM Ericsson - "Nikola Tesla". Projektiranje, instaliranje, programiranje i testiranje uređaja izveli su stručnjaci "Nikole Tesle". Raskrižje ulica Subićeve i Zvonimirove na taj je način prvi put opremljeno signalnim sustavom koji je automatski izmjenjivao signalne pojmove putem jednoga signalnog plana.
U travnju 1964. instaliran je uređaj na Kvatemikovu trgu. Signalni uređaj imao je već tada mogućnost detektorskog rada. Postavljeni su detektori u posebne iskope i vozila su sama zahtijevala svoje zeleno svjetlo. Kada nije bilo vozila, prometna faza se nije palila.

Tijekom 1965. godine u Hrvatskoj je došlo do značajnije povećane primjene signalnih sustava, jer je poduzeće "Nikola Tesla" vlastitim kapacitetima započelo razvijati i proizvoditi uređaje za samostalno, detektorsko i koordinirano upravljanje.
Na potezu Ulice braće Kavurića 1965. godine instaliranje prvi "zeleni val" na kojemu su promet regulirali uređaji proizvedeni u navedenom poduzeću. Centrala koja je koordinirala rad uređaja postavljena je u zgradi policije u Đorđićevoj ulici. Proširenjem zone na dva susjedna poteza nastala su dva "zelena vala" u suprotnom smjeru. Centrala je premještena u Martićevu ulicu.
Prvi i najvažniji sporazum o prometnim znakovima, koji čini osnovicu europskog sustava o prometnim znakovima, objavljen je pod okriljem Ujedinjenih naroda 1949. godine u Ženevi. Taj je protokol temeljen na simbolima, bez uporabe riječi. Kao dopuna tog protokola, 1953. godine je načinjen Nacrt konvencije kojim se nastojalo upotrijebiti postojeći sustav s dopunom koja potječe iz američkog sustava. U međuvremenu, ustanovljeno je još nekoliko sporazuma, tako da je do kraja sedamdesetih godina postojalo više sustava.

U svijetu je u uporabi nekoliko sustava znakova:

- U SAD-u, u Australiji i Novom Zelandu u uporabi je sustav koji je najviše utemeljen na uporabi pisanih riječi.
- Sustav u Europi, utvrđen Protokolom, uglavnom je utemeljen na simbolima bez uporabe riječi.
- Latinska Amerika, države Srednje Amerike i neke zemlje u Aziji poštuju Nacrt konvencije iz 1953. godine. Također se upotrebljavaju simboli, ali na različite načine. Znakovi upozorenja su u obliku romba umjesto trokuta, crvena dijagonalna crta na znakovima isključivo se upotrebljava za zabranu. Znakovi zabrane i dozvole ne mogu se razlikovati na osnovi boje.
- Kanadski sustav najviše koristi simbole, a zasnovan je na Protokolu i Nacrtu konvencije iz 1953. godine i američkom sustavu s nekim novim znakovima.
- U nekom dijelovima istočne i južne Afrike koristi se neka varijanta staroga britanskog sustava, koji je kombinacija simbola iz Protokola i pisanih tekstova. Inače su britanski znakovi u velikom dijelu kombinacija riječi i simbola.
Da bi se unificirali i normizirali prometni znakovi na međunarodnoj razini, donesen je novi sporazum na Konferenciji cestovnog prometa u Beču 1968. godine, također pod okriljem Ujedinjenih naroda. U toj Bečkoj konvenciji iz 1968. nastojalo se što više uključiti najrašireniji sustav iz Nacrta konvencije iz 1953. i Protokola koji upotrebljava Europa. Ta konvencija je osnova i za naše prometne znakove. Kasnije je bilo još sporazuma kojima je cilj lakše komuniciranje među narodima i državama.

Usprkos nastojanjima za što većom univerzalnošću, pokazalo se da nije lako postići usuglašavanje u korištenju prometnih znakova. Postoje brojni tehnički, ekonomski, politički razlozi, a i različite navike ljudi, što otežava usuglašavanje. Potreba za unificiranjem i pojednostavljenjem znakova najviše je izražena u zemljama s velikom gustoćom prometa.

Pročitajte: Pravilnik o prometnim znakovima

Kreće 9. državno natjecanje u poznavanju prometnih propisa

U nedjelju 1.10.2017. točno u podne kreće deveto po redu državno natjecanje svih učenika osnovnih škola i svih osnovnih škola iz Republike Hrvatske u poznavanju prometnih propisa ovdje na Prometnoj Učilici. Natjecanje obuhvaća korištenje Prometne Učilice. U natjecanju se boduje pregled poučnih sadržaja, uspješnost u rješavanju vježbi te postignuće na ispitima koje zadaje Ministarstvo unutarnjih poslova RH.

Za sudjelovanje u natjecanju učenici trebaju imati AAI@EduHR korisničke podatke koje su već dobili ili mogu dobiti u svojoj školi. Natjecati se mogu i učenici koji su se samostalno registrirali na stranicama Prometne Učilice, a čije su podatke pregledali i verificirali učitelji iz njihovih škola. 

Najtecanje je organizirano u tri kategorije: 

  • pojedinačno natjecanje učenika po uzrastima 
  • natjecanje razrednih odjeljenja i njihovih voditelja
  • natjecanje škola

Novost je da se na natjecanje u kategoriji razredna odjeljenja i škole uključuju i roditelji, koji će svojim znajem i bodovima pridonijeti uspjehu razreda i škole svojeg djeteta.

Natjecanje traje do 30. studenoga 2017. (do 12:00 sati), a najuspješniji učenici, razredno odjeljenje i njihov voditelj te 3 najsupješnije škole osvojit će vrijedne nagrade.


Nagrade osvajaju učenici i to za osvojeno prvo do petog mjesta po razredu (uzrastu) osnovne škole, najuspješniji razred u Republici Hrvatskoj i njegov voditelj  te tri najuspješnije škole. Ukupno će biti dodijeljeno 45 nagrada.  

Nagrade za učenike od  1. do 8. razreda:

  • 1. mjesto: smartphone
  • 2. mjesto: role
  • 3. mjesto: vR naočale 
  • 4. mjesto: sportski ruksak 
  • 5. mjesto: eksterna baterija za mobitel

Nagrada za nauspješniji razred (i njihove prijatelje):

  • jednodnevni izlet po izboru

Nagrada za voditelja najuspješnijeg razreda:

  • tablet PC

Nagrade za 3 najuspješnije škole:

  • laptop

Uključite se odmah. Uz malo znanja o prometnim propisima i prometnoj kulturi osvojite nagrade.

Sigurno u prometu Iver 2017.

Dana 5.travnja 2017. godine u Osnovnoj školi Iver, Sesvetski Kraljevec

održano je završno natjecanje u prometno preventivnoj akciji

Sigurno u prometu 2017. godine na razini Gradske četvrti Sesvete.

Auto-klub "Sesvete" jedini organizira natjecanje na razini gradske četvrti

radi broja osnovnih škola i zainteresiranosti učenika na području Gradske četvrti Sesvete.

Natjecalo se četrnaest ekipa iz osam osnovih škola koju su činile

dvije djevojčice i dva dječaka.

Najuspješnije među djevojčicama su:

1. Krišto Jana, OŠ Sesvete 1

2. Židovec Ema, OŠ Ivana Granđe 1

3. Jelovečki Josipa, OŠ Ivana granđe 2 

Najuspješniji među dječacima su:

1. Glasnović Emanuel, OŠ Sesvete 1

2. Lovrić Petar, OŠ Ivana Granđe 1

3. Radić Marijano, OŠ Sesvete 1

Ekipe koje su pokazale naviše znanja i vještine:

1. OŠ Sesvete 1 (mentorica Antonija Kuliš)

2. OŠ Ivana Granđe 1 (mentorica Danica Črljenec)

3. OŠ Iver 2 (mentor Rubčić Roman)

Posebna zahvala svim mentorima i ravnateljima koji shvaćaju značaj prometne preventive.

Mentorima Vlatki Pavić i Romanu Rubčić kojima je to prvo natjecanje puno zadovoljstva

na idućim susretima i natjecanju.

Osobita zahvala djelatnicima OŠ Iver pod vodstvom ravnateljice Katarine Rajković

koji su prihvatili domaćinstvo natjecanja.

Natjecanje su uveličali svojom nazočnošću predstavnici Gradske četvrti Sesvete,

predstavnik PU zagrebačke (Odjel prometne preventive),

predstavnik PP Sesvete, predstavnik HAK-a i ravnateljice osnovnih škola

na području Gradske četvrti Sesvete.

Učenicima i mentorima koji su prijavljeni za županijsku razinu

želimo puno znanja i vještina te odlazak na državno natjecanje.

učionica
učionica
učionica
 
stol za jednog
stol za jednog
stol za jednog
 
ravnateljica
ravnateljica
ravnateljica
 
Novak
Novak
Novak
 
plesačice
plesačice
plesačice
 
dva plus dva
dva plus dva
dva plus dva
 
pehari i nagrade
pehari i nagrad...
pehari i nagrade
 
rješavanje testa
rješavanje test...
rješavanje testa
 
iščekivanje
iščekivanje
iščekivanje
 
treća djevojčica
treća djevojčic...
treća djevojčica
 
druga djevojčica
druga djevojčic...
druga djevojčica
 
prvakinja
prvakinja
prvakinja
 
najbolje djevojčice
najbolje djevoj...
najbolje djevojčice
 
treći dječak
treći dječak
treći dječak
 
drugi dječak
drugi dječak
drugi dječak
 
prvak
prvak
prvak
 
najbolji dječaci
najbolji dječac...
najbolji dječaci
 
3. ekipa
3. ekipa
3. ekipa
 
2. ekipa
2. ekipa
2. ekipa
 
prvaci ekipno
prvaci ekipno
prvaci ekipno
 
svi najuspješniji
svi najuspješni...
svi najuspješniji
 
mentori
mentori
mentori
 
svi
svi
svi
 
najmanje za
najmanje za
najmanje za
Županijsko natjecanje iz prometne kulture SUP 2017.

Županijsko natjecanje iz prometne kulture SUP 2017 održat će se u petak 5. svibnja 2017. u OŠ Lovre pl. Matačića u Zagrebu, Laurenčićeva 1.

Otvorenje Županijsko natjecanje je u 8,30 a natjecanje počinje u 9,00, traje do oko 15 sati

Najvažnije detalje vezane uz ispit na županijskog natjecanju:

ispit se sastoji od 30 pitanja

  • ispit se može pisati najviše 20 minuta
  • ukupan zbroj bodova svih pitanja iznosi 97 bodova
  • ispitna pitanja pripremilo je državno povjerenstvo za provedbu natjecanja
  • svaki učenik dobiva ispit u kojem su pitanja generirana nasumičnim odabirom
  • pitanja su grupirana u nekoliko kategorija, te se iz svaki kategorije nasumičnim odabirom izvlači određen broj pitanja

 

Molim učenike s popisa da u petak 5. svibnja u 7:30 sati budu ispred Šempera nasuprot crkve (sadašnja benzinska stanica Petrol) od kuda se kreće na natjecanje u u OŠ Lovre pl. Matačića u Zagrebu, Laurenčićeva 1.

1. Stela Tojagić

2. Ema Jozić

3. Ivan Bajan

4. Gabrijel Grgić

Mentorica: Vlatka Pavić

Sigurno u prometu 2017

U priloženim dokumenita nalaze se testovi i upute za sudjelovanje na Županijskom natjecanju iz prometne kulture SUP 2017.

Program osposobljavanja za upravljanje biciklom

Osnovne informacije

1. Procedura za osposobljavanje upravljanja biciklom

Program osposobljavanja za upravljanja biciklom daje učenicima 5. razreda osnovne škole mogućnost stjecanja dodatnih kompetencija koje pridonose njihovu sigurnijem sudjelovanju u prometu, ali i mogućnost polaganja biciklističkoga ispita i dobivanje potvrde o osposobljenosti za upravljanje biciklom. Djeca s navršenih devet godina, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, koja su u školama osposobljena i za to im je izdana potvrda, moći će samostalno upravljati biciklom na cesti, a ostala djeca s navršenih devet godina isto će moći samo u pratnji osobe koja je navršila 16 godina.

Program se izvodi u trajanju od 16 školskih sati i sastavni je dio školskoga kurikuluma osnovne škole ili programa rada ustanove koja provodi odgoj i obrazovanje djece i mladih i/ili organizaciju slobodnoga vremena djece i mladih, koja se za njega opredijeli i u kojoj su stvoreni preduvjeti za njegovo izvođenje.

Program se u školama izvodi kao izvannastavnu aktivnost, a u drugim ustanovama koje provode odgoj i obrazovanje djece i mladih i/ili organizaciju slobodnoga vremena djece i mladih kao izvanškolska aktivnost. Program izvodi učitelj tehničke kulture ili drugi učitelj koja je prošao odgovarajuću edukaciju agencije nadležne za odgoj i obrazovanje.

Učitelj je dužan učenike i roditelje ili staratelje obavijestiti o mogućnostima uključivanja u Program te o važnosti stjecanja dodatnog znanja, vještina i sposobnosti koje pridonose sigurnom sudjelovanju djeteta u prometu.

Roditelj ili staratelj potpisuje pisanu suglasnost za uključivanje svoga djeteta u Program.

Učenik koji se uključi u Program ne ocjenjuje se ocjenom, nego nakon položenoga ispita dobiva Potvrdu o osposobljenosti za upravljanje biciklom.

Učenik se može uključiti u Program i bez obveze polaganja ispita, ali u tom slučaju neće dobiti Potvrdu.

2. Opis programa

Program se sastoji od dva modula, od kojih se svaki izvodi osam školskih sati.

U prvom modulu, nakon utvrđivanja početnog znanja i vještina za vožnju biciklom, učenici, vođeni učiteljem tehničke kulture ili drugim učiteljem kojega je zadužio ravnatelj, prepoznaju i opisuju elemente prometa u užoj i široj okolici škole. Prednost u organizaciji učenja imaju aktivnosti samih učenika pa se moraju osigurati uvjeti i sredstva za izvođenje: učionica, bicikl, priručnici, plakati, prezentacije, filmovi, animacije. Radi postizanja planiranih ishoda preporučuju se različite metode i oblici rada (razgovor, rasprava, mnoštvo ideja i to radom u parovima i malim skupinama).

Na kraju završetka učenja i poučavanja ovoga modula učenik prepoznaje i opisuje elemente prometa u široj okolici škole, identificira prednost prolaska na raskrižjima poštujući prometne propise i pravila.

Drugi modul omogućuje stjecanje praktičnih vještina vožnje biciklom. Na kraju bi ovoga modula učenik trebao samostalno i točno voziti bicikl na poligonu po zadanim uvjetima.

Ostvareni ishodi provjeravaju se polaganjem ispita. Učenici koji su u program uključeni u drugoj ustanovi koja provodi odgoj i obrazovanje djece i mladih i/ili organizaciju slobodnoga vremena djece i mladih ispit polažu u osnovnoj školi koju pohađaju ili u osnovnoj školi koja navedeni Program provodi.

2. Prikaz modula i broj sati po razrednom odjelu

R.BR. Modul Broj sati
1. Prometni propisi i pravila 8
2. Vožnja biciklom 7
3. Ukupno sati osposobljavanja 15
4. Polaganje ispita 1
5. Ukupno 16
 

3. Program po modulima

A) Pravila kretanja u prometu

Sadržaj

Očekivani ishodi za učenika

  • prometni znakovi u okolici škole

  • prometni znakovi u okolici škole

  • sudionici u prometu: pješak, vozač, vozilo, nogostup, cesta, kolnik, biciklistička staza i biciklistička traka, zona smirenog prometa i pješačka zona

  • prometna pravila i znakovi za kretanje pješaka i biciklista

  • prometne opasnosti od kuće do škole

  • promet danju i noću

  • svjetla na semaforu

  • pravilno kretanje biciklista između označenih točka

  • položaj tijela prometnoga policajca

  • pravila prednosti prolaska

  • objašnjava zakonom propisane uvjete za upravljanje biciklom

  • objašnjava pojmove: pješak, vozač, vozilo, nogostup, cesta, kolnik, biciklistička staza, biciklistička traka, zona smirenog prometa i pješačka zona

  • objašnjava vrste, dijelove i uređaje kojima bicikl mora biti opremljen

  • izdvaja i opisuje prometna pravila za kretanje pješaka i biciklista te objašnjava obvezu nošenja i ulogu zaštitne biciklističke kacige

  • objašnjava ulogu školske prometne jedinice

  • nabraja prometne opasnosti na putu od kuće do škole i nazad

  • opisuje opasnosti kretanja pješaka i biciklista danju, noću i u uvjetima smanjene vidljivosti

  • prepoznaje vrste prometnih znakova

  • prepoznaje značenje osnovnih prometnih znakova

  • prepoznaje i opisuje značenje položaja tijela prometnoga policajca

  • označava na crtežu vozila brojevima poštujući pravila prednosti prolaska

B) Vježbanje vožnje biciklom

Sadržaj

Očekivani ishodi za učenika

  • priprema bicikla za vožnju

  • uključivanje u promet

  • vožnja desnom stranom u koloni

  • skretanje, pretjecanje i zaustavljanje tijekom vožnje

  • vožnja pješačkim prijelazom

  • prestrojavanje i prolaženje raskrižjem

  • prijelaz biciklom preko željezničke pruge

  • provjerava biciklističku opremu

  • stavlja i pravilno pričvršćuje zaštitnu kacigu

  • pravilno sjeda na bicikl

  • vozi bicikl prema zadanim točkama

  • vozi bicikl u krug

  • zaustavlja se i parkira bicikl

  • pravilno se uključuje biciklom u promet

  • pravilno vozi desnom stranom kolnika

  • vozi u koloni, održava razmak i sporazumijeva se s drugim biciklistima

  • skreće i zaustavlja se tijekom vožnje bicikla

  • pretječe tijekom vožnje

  • prestrojava se i prolazi kroz raskrižje

  • skreće lijevo u raskrižju

  • uključuje se u promet na raskrižju s kružnim tokom prometa

  • pravilno vozi pješačkim prijelazom

  • pravilno prelazi cestom preko željezničke pruge

4. Polaganje ispita

Polaganje ispita provodi se u suradnji učitelja, zaposlenika HAK-a ili autoklubova i policijskih službenika. Za uređenje poligona odgovoran je ravnatelj škole, odnosno druge ustanove koja provodi odgoj i obrazovanje djece i mladih ili organizaciju slobodnoga vremena djece i mladih, koji u suradnji s osnivačem treba brinuti i o njegovu održavanju.

Ispit se sastoji od dva dijela. U prvom se dijelu provodi pisana provjera znanja (pisani test ili on-line provjera znanja) u učionici.

Drugi dio ispita je vožnja bicikla koja se izvodi na poligonu, a obuhvaća: demonstraciju i praktičnu vožnju bicikla na poligonu po zadanim uvjetima, uz analizu slučajeva i diskusiju. Učenici polažu praktičnu vožnju bicikla izvršavajući zadaće koje od njih traži zaposlenik HAK-a ili pripadajućeg autokluba i policijski službenik uz nazočnost učitelja.

Pisane testove i nacrte poligona izrađuje HAK, a predstavnik nadležne agencije za odgoj i obrazovanje daje stručno mišljenje za njihovu provedbu.

Pisanu provjeru znanja i polaganje praktične vožnje bicikla na poligonu provode policijski službenik i zaposlenik HAK-a ili autokluba, uz nazočnost učitelja koji nema prava utjecaja na ishod ispita.

Na ispitu učenici trebaju pokazati zadovoljavajuće znanje iz teorije i odgovarajući stupanj ovladavanja praktičnim znanjem i umijećima, što uključuje vještinu vožnje biciklom uz istodobno poštovanje pravila kretanja i poznavanje prometnih znakova i propisa bitnih za sigurno kretanje pješaka i biciklista u prometu.

Da bi položio ispit, učenik mora ostvariti najmanje 70% očekivanih ishoda u pisanom i praktičnom dijelu ispita.

Učeniku koji je uspješno položilo ispit dodjeljuje se Potvrda o osposobljenosti za upravljanje biciklom. Od učenika se očekuje primjena stečenih vještina i znanja te sigurno i odgovorno kretanje u prometu.

Učenicima koji nisu zadovoljili traženu razinu osposobljenosti za samostalnu vožnju biciklom omogućit će se instruktivna pomoć ili će im se nakon samostalnog vježbanja uz pomoć roditelja omogućiti ponovno polaganje ispita.

Uz redovite postupke praćenja, analiziranja i vrednovanja programa koje škole provode za sve redovite, izborne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, postignuća će se tog Programa, zbog svoje osobite važnosti, posebno vrednovati i na razini Nacionalnoga programa sigurnosti cestovnog prometa i HAK-a.

Vrednovanje će, uz obuhvat i uspješnost učenika u svladavanju Programa, uključiti i praćenje statističkih podataka o broju djece stradale u prometu na području koje pokriva škola, dobivenih od uprave škole, osiguravajućeg društva u kojem su osigurani učenici škole te nadležne Policijske uprave ili postaje.

Izvor: https://bicikli.hak.hr/osnovno

Online testovi za polaganje ispita iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila

Vožnja biciklom po poligonu

U utorak 14. ožujka u 11:45 sati na igralištu naše škole organizirat će se vožnja biciklom po poligonu. Skice poligona priložene su u nastavku.

Mole se učenici da na poligon donesu bicikli, ako ga imaju. Dovoljna su 2-3 bicikla za izvođenje prometne kulture na poligonu.

Program osposobljavanja za upravljanje biciklom

Web stranica s programom za osposobljavanja za upravljanje biciklom nalazi se na poveznici https://bicikli.hak.hr/

Početak školskih natjecanja

Prijave za natjecanje učenika osnovnih škola u poznavanju prometnih propisa, sigurnosnih pravila i upravljanja biciklom nalazi se na poveznici https://sup.hak.hr/

Na natjecanje se prijavljuje sa svojim AAI@EduHr (HUSO) korisničkim računom.

Otvaranje prijava za školska natjecanja i početak održavanja školskih natjecanja je 27. 2. 2017.

Virtualno vježbalište

Osnovno o igri

Virtualno vježbalište, kao edukativna računalna igra, virtualni je prikaz praktičnog dijela ispita natjecanja "Sigurno u prometu", a omogućuje upoznavanje s izazovima koje susreću natjecatelji.

Za pokretanje igre potrebno je imati instaliran Unity web player odnosno dopustiti računalu da ga preuzme s Interneta i instalira.
Nakon pokretanja igre (klikom u gornji prostor), prikazuje se glavni izbornik. Igrom se upravlja koristeći isključivo tipkovnicu. 

Na poligon se ulazi pritiskom na tipku "Enter". Tipka "I" prikazuje zasluge, a pritiskom na "ESC" istovremeno prekidamo igru i vraćamo se na ove upute. 

 

O virtualnom vježbalištu

Virtualno vježbalište sastoji se od 6 prepreka koje se prolaze slijedom navedenim oznakama na samom poligonu. 

Igrač započinje s ukupno 150 bodova. Negativni bodovi dodjeljuju se za svaku nedozvoljenu radnju prema pravilima koja vrijede na "pravom" poligonu, a najviše 25 za svaku pojedinu prepreku.

Bicikl u igri pokreće se pritiskom na strelicu gore, koči se pritiskom na strelicu dolje, a smjer se mijenja sa strelicama lijevo i desno. 

Na cilju je potrebno, koristeći tipke od 0 do 9, unijeti tri znamenke (brojka zapamćena tijekom prolaženje druge prepreke), te potvrditi upis pritiskom na tipku "Enter". 
Po završetku igre bit će prikazana statistika i poredak igrača u odnosu na ostale suigrače. 

 

Popis kratica na tipkovici

Tipka "Q" - pogled ulijevo, preko ramena. 
Tipka "E" - pogled udesno, preko ramena. 

Tipka "K" - promijena način pogleda na bicikl, uz napomenu da u alternativnom pogledu tipke za pogled preko ramena nisu dostupne.

Tipka "P" - omogućuje privremeno zaustavljanje igre (pauziranje) tijekom vožnje. Igru je moguće prekinuti i vratiti se na glavni izbornik pritiskom na tipku "Enter". 

Tipka "N" - smanjuje kvalitetu grafičkog prikaza igre (namijenjeno sporijim računalima). 
Tipka "M" - povećava kvalitetu grafičkog prikaza igre (namijenjeno bržim računalima). 
Postavljena kvaliteta biti će automatski aktivna prilikom sljedećeg pokretanja igre.

Sigurno u prometu

Virtualno vježbalište
Kretanje pješaka u prometu

Prometna kultura

Pješaci u prometu

 

Kolnik i kretanje pješaka kolnikom
 

Obilježeni pješački prijelaz
 
 
Prometna Učilica - Obilježeni pješački prijelaz from prometna
preskoči na navigaciju