preskoči na sadržaj

Osnovna škola Sesvetska Sela

Login
Osvojen Oskar znanja

Idemo u srednju!

Projekt

Školska himna

Školska himna

Tekst: Olgica Pavičić-Čović, prof hrv. jezika
Glazba: Gordana Vojnović, prof. glaz. kulture

U Letničkoj ulici
Baš na broju pet
Sakrila se naša škola
Cijeli mali svijet.


Narančasti prozori
Što joj radost daju
Od čistoće blistaju
Sve je k'o u raju.


Tu se prva slova pišu
Tu sva djeca crtež rišu
Tu se dijeli, tu se množi (ritt.)
Tu se svako srce složi


Pripjev:
NEK' NAM SRCE BUDE PUNO
NEK' NAM ZNANJE UVIJEK CVJETA
NEK' PUTEVI SVI TE VODE
DO NAJDRAŽE ŠKOLE SVIJETA. 2X


Finale:
Nek' putevi svi te vode
Do najdraže škole svijeta.

Raspored zvona
 JUTARNJA SMJENA
sat početak kraj
1.  8:00 8:45
2.  8:50 9:35
3.  9:45 10:30
UŽINA 10:30 10:40
4. 10:40 11:25
5. 11:30 12:15
 6.  12:20 13:05
POPODNEVNA SMJENA
sat početak kraj
1. 14:00 14:45
2. 14:50 15:35
3. 15:45 16:30
UŽINA 16:30 16:40
4. 16:40 17:25
5. 17:30 18:15
6. 18:20 19:05
e-Dnevnik za učenike

e-Dnevnik za nastavnike

Office 365

Klokan bez granica

 

Hour of Code

Kalendar
« Srpanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

E-usmjeravanje

edu.hr

Loomen

Portal Nikola Tesla

PLAVI TELEFON

e-Dnevnik

e-Matica

MZOS

CARNet

e-Škole

Prometna učilica

Elektronički identitet

Središnji državni portal

Za učenike

Portal za učenike

Pitajte učitelja

Portal Učenici

EDU knjižara

eLektire

Sigurniji internet

e-škola

Srce za djecu

Stipendije

Deseti webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularna reforme

Sandra Kučina Softić, dipl. ing., održat će u srijedu, 7. ožujka 2018., u 15.00 satideseti webinar u sklopu kurikularne reforme.

Tema predavanja: E-portfolio i njegove mogućnosti

Webinar uživo moći će se pratiti u virtualnoj učionici MZO-a.

Snimka predavanja bit će dostupna svima zainteresiranima na posebnome kanalu Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Za dobivanje potvrda o sudjelovanju na webinaru potrebno je prijaviti se u sustav EMA.

O webinaru

E-portfolio jedan je od alata koji je prepoznat kao važan u procesu unaprjeđenja kvalitete obrazovanja i pomaku prema modelu usmjerenom na učenika u središtu obrazovnoga procesa. Iako je prisutan već više od 20 godina, ispada da se stalno otkrivaju njegove kvalitete. Osim za osobni razvoj, nastavnici često koriste e-portfolio u nastavi.

Pridružite nam se na webinaru i saznajte zašto bi e-portfolio bio koristan svakome od nas te kako ga primijeniti u nastavnome procesu.

Izvor: 

https://mzo.hr/hr/viii-webinar-edukacije-ucitelja-u-sklopu-kurikularne-reforme

IX. webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme

U utorak, 6. ožujka 2018. godine, Karolina Brleković, prof. savjetnik, održat će u 10 sati deveti webinar u sklopu kurikularne reforme. Tema je predavanja „Digitalno-obrazovni sadržaji (Matematika 2)“. Webinar će se moći uživo pratiti u virtualnoj učionici MZO-a.

Snimka će predavanja biti dostupna svima zainteresiranima na posebnome kanalu Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Za dobivanje potvrda o sudjelovanju na webinaru potrebno je prijaviti se u sustav EMA.

O webinaru

Kako bi se potaknula primjena IKT-a kojom će se unaprijediti proces učenja i poučavanja, u pilot-projektu e-Škole razvili su se digitalni obrazovni sadržaji za učenike i nastavnike prirodoslovnih predmeta (Kemije, Biologije, Fizike) i Matematike u 7. i 8. razredima osnovne škole te 1. i 2. razredima gimnazija. Sadržaji pokrivaju cjelovito gradivo za pojedini predmet i razred prema nastavnome planu i programu, a izrađeni su modularno tako da nekoliko modula pokriva program pojedinoga razreda. Korištenjem digitalnih obrazovnih sadržaja nastavnik ima mogućnost pripreme i organizacije nastave na fleksibilan, kreativan i inovativan način u skladu s potrebama i mogućnostima učenika koje poučava. U kombinaciji s korištenjem obrazovnih tehnologija, opreme i programske podrške (eng. Software), digitalni obrazovni sadržaji omogućuju primjenu suvremenih metoda učenja i poučavanja, učenja usmjerenog na učenika, autonomiju nastavnika u odabiru metoda i strategija za postizanje ishoda učenja i fleksibilniju strukturu nastavnoga sata.

Svaki se modul može preuzeti i koristiti samostalno, a uz svaki je modul izrađen i pripadajući metodološki Priručnik za nastavnike za primjenu sadržaja u nastavi. U svakom su priručniku dane  smjernice i sadržaji za rad s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Dosad izrađeni digitalni obrazovni sadržaji dostupni su u Edutoriju, a može im se pristupiti preko sljedeće poveznice: 

https://edutorij.e-skole.hr/share/page/dos-eskole.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.

EMA ZAPOČELA S RADOM

Aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije EMA - Education Management Application s današnjim danom, 17. siječnja 2018. godine, puštena je u produkciju.

Navedena aplikacija izrađena je u okviru projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt) te je prvenstveno zamišljena kao centralno mjesto za prijavu svih korisnika projekta na edukacije organiziranih u okviru projekta.

No, putem ove aplikacije mogućnosti prijave na edukacije za stručna usavršavanja organiziranih od strane Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) , Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) te CARNET-a, imat će i svi korisnici iz osnovnoškolskog i srednjoškolskog pomoću korisničkih podataka iz AAI@Edu.Hr sustava.  Ukoliko potencijalni korisnici iz obrazovnog sustava ne posjeduju korisničku oznaku iz AAI@Edu.Hr sustava, moći će se prijaviti na željenu edukaciju pomoću podataka za prijavu dobivenim prilikom registracije u ovom sustavu.

Aplikacija EMA korisnicima će omogućiti prijavu i odjavu na sadržaje, pregled evidencije edukacija, stečenih potvrda i znački te primanje obavijesti i podsjetnika o prijavljenim edukacijama. 


Aplikacija je dostupna putem poveznice https://ema.e-skole.hr/

Informacija o održavanju III. webinara

Obavještavamo Vas da će akademik Leo Budin u ponedjeljak 22. siječnja 2018. u 15.00 sati održati treći webinar u sklopu kurikularne reforme u školskoj godini 2018./2019.

Tema predavanja: Računalno razmišljanje i programiranje u višim razredima osnovne škole u sklopu novoga kurikuluma predmeta Informatike

Webinar će uživo moći pratiti do 750 sudionika koji će tijekom predavanja imati i priliku postavljati pitanja akademiku Budinu.

Zainteresirane kolegice i kolege imat će priliku webinar pratiti u virtualnoj učionici MZO-a.

Snimka predavanja bit će dostupna svima zainteresiranima na posebnome kanalu Ministarstva znanosti i obrazovanja

Za dobivanje potvrda o sudjelovanju na webinaru potrebno se prijaviti u sustav EMA.

O webinaru

Vezano uz uvođenje obveznoga predmeta Informatike u osnovnu školu, predviđeno je da se obvezna Informatika poučava u 5. i 6. razredu te (za sada) izborna nastava u 7. i 8. razredu, u skladu s odrednicama prijedloga novoga kurikuluma predmeta Informatike pripremljenoga u sklopu Cjelovite kurikularne reforme. Posebnu pažnju u pripremi učitelja za te promjene treba usmjeriti na kurikularnu domenu Računalno razmišljanje i programiranje, što je i osnovna tema ovoga webinara. Razmatrat će se svjetska iskustva i preporuke u vezi s izvođenjem te važne domene informatičkog obrazovanja.

DOS Matematika, Fizika, Biologija i Kemija

U sklopu nacionalnog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojeg pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet s partnerima, razvijeni su digitalni obrazovni sadržaji (DOS-ovi) za prirodoslovne predmete (kemija, biologija, fizika) i matematiku za 7. i 8. razred osnovnih škola te 1. i 2. razred srednjih škola, a dostupni su svim učenicima i učiteljima. Riječ je o ukupno šesnaest DOS-ova, od kojih svaki pokriva cijeli nastavni plan i program za određeni predmet i razred.

Digitalni obrazovni sadržaj je sadržaj namijenjen korištenju u obrazovanju te uz tekstualne i vizualne može sadržavati i audio, video te ostale multimedijalne i interaktivne elemente. DOS-ovi nisu udžbenici, niti zamjena za njih već se u pilot projektu e-Škole razvijaju kako bi se potaknula još aktivnija primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u učenju i poučavanju.

Izrađeni su tako da se mogu koristiti kao cjeloviti za cijeli predmet i razred, ali i u manjim samostalnim jedinicama, modulima. Ukratko, DOS pokriva cijeli program nekog razreda i predmeta, ali zbog svoje interaktivnosti, multimedijalnosti, nelinearnosti i modularnosti omogućava učitelju pojedinog predmeta odlučivanje hoće li neke dijelove sadržaja poučavati koristeći se DOS-ovima, kroz pojedini modul ili organizacijsku cjelinu.

DOS-ovi izrađeni na projektu dostupni su u Edutoriju (https://edutorij.e-skole.hr/), gdje je do sada objavljeno prvih nekoliko modula sva četiri predmeta i razreda, a ostali će biti objavljivani u fazama do kraja veljače 2018. kako bi pratili nastavni plan ovih predmeta i omogućili vam da ih koristite u svojoj nastavi. Svaki DOS prati i Priručnik za učitelje koji je prošireni metodički priručnik i sadrži sugestije za provođenje nastavnih metoda i postupaka koje potiču aktivno sudjelovanje učenika, eksperimentalnu i problemsku nastavu, kao i razvoj kritičkog mišljenja.

Pozivamo vas da pogledate dostupne digitalne sadržaje i isprobate ih s vašim učenicima.

Lidija Kralj

Objavljen vremenik i opće upute za provedbu natjecanja i smotri u 2017. godini

Objavljen vremenik i opće upute za provedbu natjecanja i smotri u 2017. godini Agencija za odgoj i obrazovanje objavila je vremenik i opće upute za provedbu natjecanje i smotri učenika/ca osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj u 2017. godini. Vremenik održavanja školskih, županijskih i državnih razina natjecanja i smotri priložen je u nastavku.

Poziv na besplatan seminar Primarne prevencije ovisnosti

U sklopu projekta „Primarna prevencija ovisnosti: edukacija učitelja, stručnih suradnika i odgajatelja” Forum za slobodu odgoja uz podršku Grada Zagreba, organizira BESPLATAN dvodnevni seminar „Primarna prevencija ovisnosti“ u Zagrebu, 4. i 5. studenog 2016. godine.

Dvodnevni seminar namijenjen je učiteljima, stručnim suradnicima, koordinatorima školskih preventivnih programa, osnovnih i srednjih škola s područja Grada Zagreba.

Ovim će seminarom sudionici steći nova znanja, upoznati nove interaktivne metode za rad u razredu, razviti vještine i povećati samopouzdanje u radu s učenicima na prevenciji ovisnosti, što je vrlo važno s obzirom da se, u praksi, veliki broj školskih djelatnika ne osjeća kompetentnima za takav rad s mladima. Također, nakon završenog seminara sudionici će moći provoditi  kurikularno pripremljene i osmišljene radionice, direktno će moći primijeniti u svom predmetu ili na satu razredne zajednice.

U sklopu programa Zdravstvenog obrazovanja od 2010. godine Forum za slobodu odgoja organizira seminare Primarne prevencije ovisnosti, a kroz edukaciju je do sada prošlo preko 400 sudionika – učitelja, stručnih suradnika, te stručnjaka koji rade s djecom i mladima.

Predviđeni broj sudionika na seminaru je 20, a kriterij za odabir bit će redoslijed prijava.

U prilogu možete pronaći poziv i obrazac prijavnice te vas molimo da ih proslijedite zainteresiranim kolegicama i kolegama. 

Za sve dodatne informacije stojimo vam na raspolaganju.

Izvor: 
Divna Rogić

voditeljica ureda / office manager 

Forum za slobodu odgoja / Forum for Freedom in Education

Kralja Držislava 12 / 10 000 Zagreb / Hrvatska / Croatia

t: 00-385-1-4663-503 / f: 00-385-1-5579-997

http://www.fso.hr/kontakt / www.fso.hr 

Novo CARNetovo natjecanje: Pravi kaLibar za znanje

Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet pokreće novo natjecanje „Pravi kaLibar za znanje“ koje se održava se u sklopu CARNetove korisničke konferencije koja je dio projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ koji se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) i Europskog socijalnog fonda (ESF).

Natjecanje je namijenjeno svim nastavnicima u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj, a cilj mu je potaknuti izvrsnost u izradi digitalnih nastavnih materijala.

Pozivaju se svi nastavnici osnovnih i srednjih škola da se uključe u izradu digitalnih nastavnih materijala u CARNetovom alatu Libar koji omogućava jednostavnu izradu, objavu i korištenje digitalnog sadržaja primjenjivog u nastavi.

Cilj digitalnih nastavnih materijala koje će izrađivati nastavnici je poticanje razvoja kompetencija učenika iz pojedinog nastavnog predmeta te digitalnih kompetencija učenika. Tako će digitalni nastavni materijali u fokusu imati temu „Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije“. Autorima digitalnih nastavnih materijala koji osvoje jedno od prva tri mjesta nagrada će biti dodijeljena u okviru CARNetove korisničke konferencije CUC 2016 koja se ove godine održava u Rovinju od 9. do 11. studenog 2016.

Prijave na natjecanje su otvorene 21. travnja 2016., a završavaju 23. rujna 2016. kada će Ocjenjivački sud započeti s ocjenjivanjem pristiglih prijava.

Uvjeti sudjelovanja, pravila natjecanja te korisni savjeti i upute mogu se pronaći na stranici natjecanja, na adresi http://www.skole.hr/natjecanje-libar/.

Za sva pitanja i informacije moguće se obratiti putem adrese elektroničke pošte libar-natjecanje@CARNet.hr.

 

Opažanje i unapređivanje školske nastave

Agencija za odgoj i obrazovanje na svojim je internetskim stranicama tijekom 2012. godine objavila priručnik „Opažanje i unapređivanje školske nastave“. Priručnik je izrađen u okviru projekta „Razvoj instrumenata za vrednovanje školske nastave“, koji je Agencija za odgoj i obrazovanje tijekom 2011. godine provela u suradnji s Institutom za društvena istraživanja u Zagrebu.

Priručnik nudi mogućnost učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima da se upoznaju s pristupom kolegijalnog opažanja nastave, organizacijom i fazama opažanja, odnosom između procesa opažanja i profesionalnog razvoja te nudi brojne obrasce za opažanje i samoanalizu nastavnog procesa.

Priloženi dokumenti:
Opazanje web.pdf

Metoda 270°

Lidija Kralj, profesorica matematike i informatike u Osnovnoj školi u Velikom Bukovcu,  razvila je svoju metodu poučavanja matematike nazvanu 'Metoda 270°'. U sklopu nje Lidija Kralj svojim učenicima daje priliku da sami kreiraju obrazovni sadržaj na temu zadanu kurikulumom.

Više o metodi poučavanja možete saznati na poveznici https://mix.office.com/watch/w6e51p6caxgu

Medjupredmetni IKT kurikul i digitalni nastavni materijali dostupni obrazovnoj zajednici

Međupredmetni IKT kurikul i prateći digitalni nastavni materijali nastali kao rezultat projekta 'Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikula u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju - ICT Curricula', koji obuhvaćaju hrvatski jezik, matematiku, fiziku, kemiju, biologiju, engleski jezik, povijest i geografiju od 5. do 8. razreda, postali su dostupni obrazovnoj zajednici.

Ovim kurikulom, koji prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu obrađuje međupredmetnu temu uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi, obuhvaćeno je ukupno 90 nastavnih sati za svih osam ciljanih predmeta u dijelu gradiva koje se obrađuje u prvom polugodištu nastavne godine. Kurikul ima jasno postavljene ishode učenja kojima se razvijaju kompetencije vezane za predmet ali i digitalne kompetencije.

Kao pomoć učiteljima dostupan je i priručnik za implementaciju međupredmetnog IKT kurikula i digitalnih nastavnih materijala, koji sadrži tehničke pretpostavke i vještine nužne za uspješnu upotrebu digitalnih nastavnih materijala te konceptualni okvir kurikula kao i detaljne opise i razradu etapa nastavnog sata za svaki predmet.

Digitalni nastavni materijali za hrvatski jezik, matematiku, fiziku, kemiju, biologiju, engleski jezik, povijest i geografiju od 5. do 8. razreda, koji prate međupredmetni IKT kurikul smješteni su na Nacionalnom portalu za učenje na daljinu 'Nikola Tesla' (http://tesla.carnet.hr) i dostupni su svim učenicima i učiteljima uz prethodnu autentifikaciju elektroničkim identitetom u sustavu AAI@EduHr.

Osim na Portalu 'Nikola Tesla', digitalni nastavni materijali bit ce uskoro dostupni i na CARNetovom Loomenu (http://loomen.carnet.hr) gdje ce učitelji moći preuzeti dijelove digitalnih nastavnih materijala i integrirati ih u neki svoj već postojeći tečaj ili na temelju njih izraditi potpuno novi tečaj.

Vise informacija o međupredmetnom IKT kurikulu, priručniku i digitalnim nastavnim materijalima te digitalne verzije kurikula i priručnika možete pronaći na stranicama projekta ICT Curricula http://www.carnet.hr/o_carnetu/eu_projekti/rezultati_projekta.

Kreću webinari za učitelje za primjenu IKT-a u svakodnevnoj nastavi
 
U sklopu projekta “Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikula u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju – ICT Curricula”, koji se financira kroz sredstva iz Europske unije, u razdoblju od 13. siječnja do 4. veljače 2015. godine održat će se 30 webinara na kojima će se osnovnoškolske učitelje informirati o rezultatima samog projekta.
Projekt „ICT Curricula“ usmjeren je na osuvremenjivanje osnovnoškolskog kurikula, uvođenjem informacijskih i komunikacijskih tehnologija u nastavu matematike, hrvatskog jezika, fizike, povijesti, zemljopisa, kemije, biologije i engleskog jezika za nastavu koja se provodi od 5. do 8. razreda osnovne škole.
U sklopu webinara, koji će se održavati kroz komunikacijski alat Lync, učitelji će dobiti uvid i u interaktivni digitalni nastavni materijal za svaki od osam navedenih predmeta te sve potrebne informacije o priručniku za implementaciju nastalog kurikula i digitalnih nastavnih materijala. Digitalni materijali fokusirani su na razradu među-predmetnih tema informacijske i komunikacijske tehnologije u osam predmeta, a za svaki je predmet pripremljen i priručnik o provedbi nastavnih programa među-predmetnih tema informacijske i komunikacijske tehnologije, koji se sastoji od ukupno 240 stranica, po 30 stranica za svaki predmet i bit će dostupan, osim u tiskanom i u digitalnom obliku.
Webinari, čije će snimke biti objavljene na CARNetovom Media on Demand portalu http://mod.carnet.hr, usmjereni su prije svega na učitelje informatike, ali su otvoreni i za ostale učitelje obuhvaćenih predmeta koji svoju nastavu žele bazirati na ishodima učenja, usmjeriti poučavanje na učenika te kod njih potaknuti razvoj digitalnih kompetencija i kritičkog mišljenja.
Učitelji koji žele sudjelovati u webinaru trebaju se prijaviti kroz Ettaedu bazu čime će ostvariti pravo na potvrdu o sudjelovanju
Raspored webinara namijenjenih za pojedine predmete:
20.01.2015.
  • 12:30 -13:30 Kemija i biologija
  • 14:00 – 15:00 Kemija i biologija
29.01.2015.
  • 14:00 – 15:00 Engleski jezik
30.01.2015.
  • 12:30 – 13:30 Matematika i fizika
  • 14:00 – 15:00 Hrvatski jezik
02.02.2015.
  • 12:30 – 13:30 Povijest i geografija
  • 14:00 – 15:00 Povijest i geografija

Poveznice i detaljne upute za pristup webinarima nalaze se nahttp://www.carnet.hr/o_carnetu/eu_projekti/webinari.
Podsjećamo, „ICT Curricula“ projekt je koji je sa 3,3 milijuna kuna financiran u sklopu 4. komponente programa IPA za razvoj ljudskih potencijala, provodi se u partnerstvu Hrvatske akademske i istraživačke mreže (CARNet), Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO), Pučkog otvorenog učilišta Algebra te Hrvatskog informatičkog zbora (HIZ).
 
Izvor: http://www.carnet.hr/novosti/novosti?news_id=3460
CARNetov sustav za online učenje!

CARNet Loomen

CARNet u svrhu pružanja podrške održavanju nastave na daljinu osigurava:

  • pristup sustavu i svim sadržajima na koje korisnik ima pravo
  • otvaranje «praznih» tečajeva
  • korištenje gotovih tečajeva s kreiranim sadržajem
  • učenje uz pomoć tečajeva za samostalno učenje
  • podršku korisnicima putem e-maila loomen@carnet.hr.

Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Enviroment - prilagodljivo objektno-orijentirano dinamičko okruženje za učenje) je programski alat za izradu elektroničkih obrazovnih sadržaja te održavanje nastave na daljinu. Moodle je softver otvorenog koda, licenciran no besplatan, što je pridonijelo njegovoj velikoj popularnosti i kontinuiranom razvoju.

https://loomen.carnet.hr/

Mobilni učitelji i nastavnici

Radite na školskom ili kućnom PC-u, računalu Mac, tabletu i/ili mobitelu. Radite na raznim uređajima, s bilo koje lokacije i na konzistentan, jednostavan i brz način. Word, Excel i PowerPoint dokumenate možete izraditi i urediti preko svih web preglednika, na svim operacijskim sustavima putem interneta.

Više informacija pročitajte na mrežnoj stranici https://office365.skole.hr/default/znacajke#ucitelji

8. Tjedan cjeloživotnog učenja

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih ove godine organizira 8. Tjedan cjeloživotnog učenja, koji će se održati od 29. rujna do 5. listopada 2014.godine.

Ovogodišnji Tjedan cjeloživotnog učenja provodi se pod sloganom „DOBRO JE UČITI“, a podršku kampanji su dale osobe iz javnog života: Ivica Kostelić, Goran Bogdan, Danijela Trbović, Blaženka Leib, Davor Pavuna, Martina Tomčić i Slaven Knezović.

Postignuti rezultati tijekom Tjedna 2013. (više od 500 različitih događanja), služe kao poticaj da i ove godine svi zajedno pošaljemo snažnu poruku o važnosti učenja i obrazovanja, a posebice obrazovanja odraslih. Stoga pozivamo sve da se organizacijom događanja samostalno i zajednički s partnerima tijekom trajanja kampanje priključe obilježavanju ovogodišnjeg Tjedna cjeloživotnog učenja!

Kao i prethodnih godina regionalni koordinatori će se brinuti za događanja u svojoj regiji, dijeliti promotivne materijale te pružati sve potrebne informacije. Popis koordinatora i njihove podatke za kontakt možete pronaći ovdje.

Promotivne materijali Tjedna 2014. (plakate i letke) možete preuzeti ovdje.

Događanja možete prijaviti ovdje.

Tjedan cjeloživotnog učenja je nacionalna obrazovna kampanja koja na jednostavan način, na temelju izravnih obraćanja građanima, potiče ostvarenje ideje o promoviranju učenja i obrazovanja.

Tjedan cjeloživotnog učenja UNESCO-ova je inicijativa pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija.

Upravo u Tjednu cjeloživotnog učenja Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u suradnji s partnerima razvija projekt s događanjima u svim dijelovima Republike Hrvatske, koji će građanima omogućiti upoznavanje s mogućnostima obrazovanja i učenja.

Uz potrebu podizanja svijesti o važnosti ulaganja u cjeloživotno učenje i stjecanje kvalifikacija potrebnih za samoostvarenje, povećanje kvalitete življenja, poboljšanje obrazovne strukture stanovništva, trajno osuvremenjivanje sadržaja i metoda obrazovanja na svim razinama obrazovnog sustava, važno je osvijestiti i spoznaju o stalnoj brizi kod nositelja obrazovnog sustava te svih koji sufinanciraju spomenute aktivnosti.

Nacionalna kampanja - Sigurniji internet za djecu i mlade

Udruga „Suradnici u učenju“ je tijekom prošlih godina organizirala niz aktivnosti s temom „Sigurniji internet za djecu i mlade“ te predstavljala Hrvatsku kao  Safer Internet Committee u INSAFE-u. Istu ulogu imamo i u 2014. godini. 

Prošlogodišnjoj akciji odazvao se velik broj učitelja, nastavnika i učenika čije smo radove predstavili na multimedijskoj izložbi. Učenici su se u akciju "Sigurniji internet za djecu i mlade" uključili izradom multimedijskih radova (postera, animacija, videozapisa, prezentacija, igara i slično) kojima svoje vršnjake upozoravaju na moguće opasnosti na internetu i daju im savjete kako ih izbjeći. Pri izradi tih sadržaja učenici su izvrsno primijenili sve što su naučili i na vrlo kreativan način stvorili nove obrazovne sadržaje. 

Prošle godine na natječaj su pristigla 1016 radova na kojim je radilo 1835 učenika, od kojih najmlađi ima 6, a najstariji 18 godina. Kroz rad ih je vodilo 57 učitelja i nastavnika iz 76 osnovnih i 7 srednjih škola, 1 dječjeg vrtića i 2 SOS Dječja sela. 

Ove godine uključite se i Vi!!!

 

Odluka o sufinanciranju rada mentora i ispitnih povjerenstava učitelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama u 2014. godini

28. siječnja 2014. Izvor: http://public.mzos.hr

Na temelju članka 39.  Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine 150/2011.) i članka 23. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, 150/2011., 22/2012. i 39/2013., 125/2013. i 148/2013.), te Pravilnika o polaganju stručnog ispita učitelja i stručnih suradnika u osnovnom školstvu i nastavnika u srednjem školstvu (Narodne novine 88/2003.), ministar znanosti, obrazovanja i sporta donosi

O D L U K U
o sufinanciranju rada mentora i ispitnih povjerenstava učitelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama u 2014. godini

I.

Troškove rada mentora s pripravnikom i troškove stručnih ispitnih komisija u osnovnim i srednjim školama refundira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta u vrijednosti sata u bruto iznosu od 54,00 kune, što u ukupno za rad mentora iznosi 1.296,00 kuna odnosno 586,00 kuna za rad ispitnog povjerenstva.

Obračun za isplatu rada mentora i ispitnog povjerenstva obavlja se na način kako slijedi:

  • Za isplatu rada mentora s pripravnikom priznaje se 24 sati rada mentora što ukupno iznosi 1.296,00 kuna. Pripravnički staž traje godinu dana, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta refundirat će troškove rada mentora ukoliko je mentor odradio najmanje 10 mjeseci rada s pripravnikom.

  • Za isplatu rada ispitnog povjerenstva priznaje se:

    • 3 sata rada sveučilišnog nastavnika ili drugog ispitivača metodike - 162,00 kune

    • 3 sata rada učitelja ili stručnog suradnika - 162,00 kune

    • 1 sat rada učitelja hrvatskog jezika - 54,00 kune

    • 1 sat ravnatelja škole - 54,00 kune

    • 1 sat rada predsjednika ispitnog povjerenstva iz Agencije za odgoj i obrazovanje - 54,00 kune.

Na ukupan iznos dodaje se 100,00 kuna za troškove organizacije rada ispitnog povjerenstva, a isplaćuje se školi u kojoj se održavaju ispiti, što ukupno iznosi 586,00 kuna.

II.

Ukoliko pripravnik ne položi uspješno stručni ispit, troškove dijela/dijelova stručnog ispita koje nije položio kao i usmeni dio, podmiruje pripravnik osobno.

Isplata će uslijediti nakon što škole, u kojima se odvija program pripravničkog staža i/ili ispitnih komisija, dostave Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, Upravi za standard, strategije i posebne programe tablice ''Mentori'' ili ''Stručni ispiti''.

III.

Sredstva za ovu namjenu planirana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2014. godinu i projekciji za 2015. i 2016. godinu, razdjel 080 Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, glava 08005 Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta; Aktivnost 818035 – Mentori i stručni ispiti u osnovnim i srednjim školama, konto 3631 (Narodne novine, broj 152/2013.).

IV.

Odluka stupa na snagu danom donošenja.

 

Javna rasprava

Osnovna škola u trajanju od 9 godina, polazak u osnovnu školu sa 6 godina i relicenciranje ravnatelja neke su od predloženih promjena iz Strategije obrazovanja.

Što ti misliš? Uključi se u javnu raspravu na
http://vlada.hr/hr/dodatno/javna_rasprava_strategija_obrazovanja_znanosti_i_tehnologije

ICT Edu
O projektu

tipkovnica Prepoznajući potrebe korisnika iz sustava školstva vezane uz informiranje i edukaciju o kvalitetnoj i svrsishodnoj primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u svom radu, CARNet je pokrenuo novi projekt pod nazivom Informacijsko-komunikacijska tehnologija u obrazovanju – ICT Edu. Projekt  se odvija u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta i Agencijom za odgoj i obrazovanje.

Cilj je projekta upoznati sve učitelje, nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj s brojnim sadržajima i uslugama koje im  pruža  MZOS i CARNet, te ih o nekim sadržajima detaljnije educirati. Kako je ciljana skupina prilično brojna (oko 51 000 učitelja i nastavnika), projekt je pažljivo osmišljen vodeći brigu o dosadašnjoj mreži na kojoj se temelji njihova edukacija. ICT Edu je modularno stručno usavršavanje nastavnika za primjenu ICT-a u radu, a prioriteti su usavršavanje uz što je moguće veću primjerenost (prema predznanju i vremenu trajanja), svrhovitost i dostupnost.

Projektom ICT Edu uvodimo dvije velike novine u sustav edukacije nastavnika, a to su ujednačena edukacija svih odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim i srednjim školama, kao i izvođenje edukacije u svim školama. Naime, po prvi puta svi nastavnici dobivaju edukaciju bez potrebe putovanja u regionalna ili državna središta što školama i samim nastavnicima omogućava neometano provođenje nastave i izostajanje putnih troškova sudionika edukacije. Ovaj model prihvaćen je kao izvrstan oblik daljnje edukacije nastavnika i iz ostalih područja rada.

Projekt se odvija u nekoliko faza s kojima se planira obuhvatiti cijela ciljana skupina. U prvoj fazi završeno je upoznavanje svih savjetnika i viših savjetnika AZOO, kao nositelja sustavne edukacije učitelja i nastavnika, s temama i sadržajima s kojima će biti upoznati učitelji i nastavnici.  U sljedećim fazama projekta izrađuju se edukativni sadržaji i radni materijali za edukatore, održava se edukacija edukatora, nakon koje uslijedila edukacija učitelja i nastavnika u njihovim školama kroz sadržaje svakog modula. Iz predočenoga se jasno vidi da je u ovaj projekt uključeno dosta subjekata iz našeg obrazovnog sustava, od savjetnika, preko edukatora i ravnatelja, učitelja i nastavnika u školama. Iako je prvotno bila planirana edukacija ciljne skupine na razini županijskih stručnih vijeća, nositelji projekta sa suradnicima iz MZOS-a i AZOO odlučili su da se edukacija provodi na razini škola. Ta je odluka donešena prvenstveno zbog osiguravanja sudjelovanja što većeg broja odgojno-obrazovnih djelatnika (uključeni i nastavnici strukovnih predmeta), te zbog smanjivanja izdataka za putne troškove dolaska nastavnika u sjedišta županijskih stručnih vijeća.

Sadržaje i materijale za Modul  (I. dio) možete naći na web adresi:

http://www.carnet.hr/ictedu/edukativni_sadrzaji

Pogled kroz prozor

Pogled kroz prozor  je digitalni časopis kojeg učitelji pišu za učitelje.

Pogled kroz prozor jedna je od aktivnost u okviru udruge “Suradnici u učenju” ucitelji.hr. Časopis je osmišljen za razmjenu iskustava među učiteljima, nastavnicima, profesorima i svim obrazovnim stručnjacima.
Objavljuje se jednom mjesečno, krajem mjeseca, osim u srpnju.
Prvi broj objavljen je u listopadu 2008. Svi brojevi dostupni su besplatno na stranicama http://pogledkrozprozor.wordpress.com/
Časopis je besplatan i neprofitan. Svi sadržaji dostupni su za daljnje korištenje pod Creative Commons licencom.

Uredništvo: Željka Knezović, Snježana Babić, Željka Marković-Bilić, Gordana Sokol, Gordana Lohajner, Darko Rakić, Tomislav Bronzin, Ana Ivaković, Arjana Blažić, Sonja Lušić-Radošević, Viktorija Hržica, Marina Kulaš, Vesna Tomić
Lektorice: Željka Marković-Bilić i Svijetlana Škrobo
Glavna urednica: Lidija Kralj, prof.

Kontakt: urednistvo@ucitelji.hr ili lidija.kralj@skole.hr

Nakladnik: Udruga “Suradnici u učenju” OIB: 65364294172
Predsjednica udruge: Željka Knezović, dopredsjednica: Lidija Kralj, tajnik: Darko Rakić.
Adresa nakladnika: 44 000 Sisak, Ferde Livadića 10

 

Planirana stručna usavršavanja

Agencija za odgoj i obrazovanje objavila je stručne skupove za stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika u razdoblju od rujna do prosinca 2012. godine.

Plan stručnog usavršavanja u trećem kvartalu ove godine objavljen je da bi odgojno-obrazovni radnici i ravnatelji škola mogli unaprijed planirati stručno usavršavanje za kalendarsku godinu.

Stručni skupovi objavljeni su po predmetnim područjima/savjetnicima. Katalog stručnih skupova. U ovom trenutku objavljeni su samo oni skupovi koji su planirani u cijelosti, a ostale planirane skupove najavljujemo u tablici.

 

Okrugli stol o korištenju društvenih mreža

U organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNet, 31. svibnja s početkom u 13:00 sati, održat će se okrugli stol pod nazivom "Institucionalne politike obrazovnih ustanova u Hrvatskoj o korištenju društvenih medija u obrazovanju". Okrugli stol bit će održan u prostorijama CARNeta i Sveučilišnog računskog centra, Josipa Marohnića 5, Zagreb.

Je li učenicima dopušteno korištenje Facebooka i drugih društvenih mreža za vrijeme njihovog boravka u školi? Trebaju li nastavnici imati svoje profile na društvenim mrežama te je li dobro da prihvaćaju učenike kao svoje Facebook prijatelje?

Jesmo li svi mi kao roditelji, nastavnici, pa i kao građani, korisnici različitih internetskih usluga, svjesni mogućnosti i mogućih zamki društvenih mreža? Trebaju li nam pravila ili preporuke kojima bi obrazovne ustanove regulirale korištenje društvenih mreža od strane svojih učenika i zaposlenika? Na ova i slična pitanja osvrnut će se nekoliko uvodnih govornika na Okruglom stolu, a predviđena je i diskusija s publikom.

Okrugli stol je jedno od događanja kojima se u CARNetu obilježava upis 10. jubilarne generacije E-learning akademije, obrazovnog programa kojim se promiče korištenje informacijskih tehnologija u obrazovanju. Više informacija može se vidjeti na http://www.carnet.hr/ela/jubilarne_aktivnosti/okrugli_stol.

Internetski prijenos Okruglog stola moći će se pratiti na adresi http://mod.carnet.hr/index.php?q=watch&id=1824, a naknadno će biti objavljena i snimka.

Kutak za učitelje

Korisni linkovi

 

 

Portal Edu.hr je centralno mjesto za pristup uslugama koje pruža CARNet, a dostupne su uz primjenu elektroničkog identiteta u sustavu AAI@EduHr. Prijavom na ovom portalu korisnik je prijavljen na sve usluge koje ima pravo koristiti, bez potrebe za višestrukom prijavom na različitim mjestima.

Portal je baziran na sustavu jedinstvene autentikacije (engl. Single Sign-On, SSO), mehanizmu koji korisniku omogućuje da se prilikom pristupanja web aplikacijama samo jednom autenticira, nakon toga ne mora to činiti ponovo za pristup bilo kojoj drugoj aplikaciji, ukoliko je ona u SSO sustavu. Korisnik svoje korisničko ime i zaporku unosi uvijek kroz isto sučelje (u ovom slučaju Edu.hr portal), neovisno o tome kojoj aplikaciji želi pristupiti. Pri tome vlasnik aplikacije kojoj korisnik želi pristupiti nema pristup korisnikovoj zaporki, što znatno povećava i razinu sigurnosti korisničkih podataka.

Aplikacije koje su dostupne putem Edu.hr portala su: Portal za učenje na daljinu Nikola Tesla, Moodle, e-Knjižnica, Forum za škole, Adobe Connect Pro, Školska i Prometna učilica, Radio on Demand, Online enciklopedija, Media on Demand, CARNetova korisnička konferencija, Portal učitelji.hr,  Burza udžbenika, eLektire, Webmail i Sketchpad.

 

 

Školska Učilica namijenjena je za korištenje u informatičkim učionicama osnovnih škola, ali i za korištenje od kuće. Svojim sadržajem obogaćuje izvođenje redovitih nastavnih programa novim interaktivnim procesom ponavljanja, provjere i vrednovanja znanja.

Kao učitelj, Školsku Učilicu možete koristiti za:

- izradu, zakazivanje i praćenje vježbi za ponavljanje gradiva učenicima

- izradu, zakazivanje i praćenje ispita/provjera znanja učenicima

Online kviz znanja Školska Učilica na http://ucilica.carnet.hr pruža učenicima novi način usvajanja sadržaja obuhvaćenog nastavnim planom i programom osnovne škole.

Namijenjena je učenicima od prvog do osmog razreda i sadrži preko 20000 pitanja kojima je obuhvaćeno gradivo svih nastavnih predmeta za sve razrede osnovne škole, u skladu s planom i programom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

Pitanja su oblikovali nastavnici i učitelji, a kroz različite tipove pitanja učenici na zanimljiv i poučan način provjeravaju i produbljuju svoje znanje.

U okviru Školske Učilice nalazi se i Prometna Učilica koja učenike upoznaje s prometnom kulturom pješaka i biciklista.

 

 

Nacionalni portal za učenje na daljinu „Nikola Tesla“ je sustav koji omogućava izvođenje nastave i učenje pomoću računala upotrebom digitalnih obrazovnih sadržaja.

Na portalu se nalaze:

  • sadržaji iz matematike, fizike, biologije, kemije i engleskoga jezika za srednje škole
  • E - tečajevi programiranja za škole
  • ECDL moduli koji obuhvaćaju sadržaje potrebne za stjecanje diplome osnovne informatičke pismenosti
  • tečajevi o primjeni i upotrebi Interneta i alatima za izradu sadržaja za Internet.

Sadržaji iz matematike, fizike, biologije i kemije sastavljeni su od 145 lekcija po predmetu i obuhvaćaju cjelokupno gradivo tih predmeta u srednjoj školi, dok je engleski jezik podijeljen u dvije razine po 24 lekcije. Sadržaji se mogu koristiti za samostalno učenje (učenički sadržaji) ili u okviru nastave (nastavnički sadržaji). Lekcije su prikazane multimedijalno uz animirane primjere, audio-vizualne simulacije pokusa i eksperimenata, te  interaktivne elemente kako bi razumijevanje gradiva bilo zanimljivije i jednostavnije.
 

E-tečajevi programiranja za škole obuhvaćaju tri programska jezika Logo, C i Pascal i u potpunosti su usklađeni  s Nastavnim planom i programom predmeta informatike/računalstva te se mogu primjenjivati u nastavi informatike temeljem suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

ECDL moduli služe za stjecanje osnovnih znanja o radu s računalom i obuhvaćaju obradu teksta, rad s proračunskim tablicama, rad s  bazama podataka, izradu prezentacija, te programe za komunikaciju putem Interneta. Svaki od modula opisuje programe koji se koriste na MS Windows i Linux platformi.

Tečajevi o primjeni i upotrebi Interneta obuhvaćaju osnove računalne sigurnosti, pretraživanje baza podataka i komunikaciju putem Interneta. Tečajevi o alatima za izradu sadržaja za Internet obuhvaćaju upoznavanje s programima za obradu slike, audio i video materijala, te izradu web stranica i upotrebu naprednih web tehnologija.

Tečaj o korištenju CARNetovog CMS-a (eng. Content Management System) za škole donosi praktična znanja o korištenju pojedinih mogućnosti CMS-a, sustava koji korisnicima pruža mogućnost jednostavnog postavljanja i ažuriranja internetskih stranica škole putem web preglednika.

O Agenciji za mobilnost i programe EU

Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) javna je ustanova koja se bavi mobilnošću, promocijom i provedbom programa Europske unije koji se tiču obrazovanja i mladih. AMPEU je osnovana u listopadu 2007. stupanjem na snagu Zakona o Agenciji za mobilnost i programe Europske unije (NN 107/07).


AMPEU provodi sljedeće programe:

  • Program za cjeloživotno učenje (Lifelong Learning Programme)
  • Mladi na djelu (Youth in Action)
  • Euraxess (mobilnost istraživača u Europi)

i promovira sljedeće inicijative i programe:

  • Europass (skup dokumenata sa svrhom transparentnosti kvalifikacija)
  • Erasmus Mundus (uspostavljanje međunarodnih združenih diplomskih i doktorskih studija)


Misija Agencije za mobilnost i programe EU uključuje pružanje međunarodnih prilika za učenje što većem broju hrvatskih građana u bilo kojem razdoblju njihovog života, tako promičući ideju cjeloživotnog učenja kao glavnog pogona napretka. Iz tog razloga Agencija kontinuirano objavljuje natječaje za sudjelovanje u navedenim programima, informira javnost o aktivnostima programa, pruža potporu prilikom mobilnosti, savjetuje potencijalne korisnike, izvršava odabir pristiglih prijava te dodjeljuje novčana sredstva za realizaciju odabranih projekata. Agencija također nadzire provedbu projekata te prati regularnost trošenja dodijeljenih financijskih sredstava.
Agencija kontinuirano surađuje s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa, Ministarstvom obitelji, branitelja i obiteljske solidarnosti, Europskom komisijom, te ostalim institucijama koje se bave cjeloživotnim učenjem, pitanjima mladih te mobilnošću istraživača.

Zajednica učitelja i nastavnika

Stranice udruge "Suradnici u učenju"

 

U našim školama događa se puno dobrih stvari, imamo vrlo kreativnih učitelja koji rade razne projekte, primjenjuju suvremene metode poučavanja ali se o svima njima malo čuje.

Mi želimo pružiti priliku svima njima da pokažu što i kako rade te da kroz primjere dobre prakse i sve nas nauče kako se što bolje prilagoditi današnjim učenicima i metodama obrazovanja  i kako biti još bolji učitelj.

Najjednostavnije rečeno stvaramo pozitivno i poticajno okruženje u kojem obrazovni stručnjaci mogu razmjenjivati svoja iskustva, dobiti kvalitetne i aktualne informacije, biti inovativni i kreativni te se stalno se usavršavati.

Naša posebnost je u tome što su gotovo svi članovi uredništva i autori naših članaka, webinara i obrazovnih sadržaja učitelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola. Geografski smo raspoređeni po cijeloj Hrvatskoj (Varaždin, Veliki Bukovec, Zadar, Rijeka, Split, Osijek, Petrinja, Zagreb, Đakovo) i najčešće surađujemo online u virtualnim prostorijama za sastanke

Aktivnostima zajednice "Suradnici u učenju" promičemo primjereno i svrhovito korištenje obrazovnih tehnologija u svi područjima obrazovanja te cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika.

Različitim oblicima aktivnosti želimo:

informirati sve zainteresirane o mogućnostima cjeloživotnog učenja u području obrazovnih tehnologija

promicati učenje u bilo koje vrijeme, na bilo kojem mjestu i u primjerenom okruženju

obrazovnim stručnjacima pružiti uvod u nove tehnologije i olakšati njihovo korištenje na primjerima dobre prakse

učiteljima i nastavnicima pružiti priliku da pokažu suvremene načine učenja i poučavanja koje k koriste u svakodnevnom radu

 

Surađujemo:

  • Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa
  • Agencija za odgoj i obrazovanje
  • CARNet
  • Microsoft
  • Agencija za mobilnost i programe EU
  • Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
  • Delegacija Europske unije u RH
  • Središnji državni ured za e-Hrvatsku
  • Županije, škole, učitelji, roditelji,…

 Aktivnosti zajednice „Suradnici u učenju“

–       portal,

–       webinari,

–       digitalni časopis "Pogled kroz prozor"

–       Akcija "Sigurniji internet za djecu

–       natjecanje "Primjena računala u obrazovanju"

–       forumi, blogovi, Twitter i Facebook društvene mreže

 

Više na http://ucitelji.hr

Saznaj OIB (Osobni identifikacijski broj)

Dobrodošli!

Na ovim stranicama možete saznati sve informacije vezane uz OIB (Osobni identifikacijski broj), čija je primjena u Republici Hrvatskoj započela 1.1.2009.

preskoči na navigaciju