preskoči na sadržaj

Osnovna škola Sesvetska Sela

Login

eTwinning

Uskrsna bojanka

Ponašanje na internetu

Osobni podatci

Svjetski dan voda

Vodeni kviz

BOJANJE

Budite internet genijalci

UPUTE ZA INTERLAND

Bjež' Marko!

Upute za ScratchJr

Kviz iz geografije

Edukacijski web portal Croatian Makersa

Je li slika realna?

Sigurnost na internetu

Brojevna crta

Test brzine tipkanja

Matematičke mozgalice

Mozgalice s riječima

 

KRIŽIĆ KRUŽIĆ

IZLAZ IZ LABIRINTA

MATEMATIČKA MOZGALICA

BOJANKA

Tangram

Scratch labirint

3D MODELIRANJE

KVIZ

Predkodiranje

Odgovori na pitanja

Zvjezdani ratovi

Pozdrav svijete!

PISALICA

PREMETALJKA

Nogomet

Pozdrav Svijet

SATI KODIRANJA

Spoji parove

Poveži ikonu programa i njegovu namjenu

INFORMATIKA ZA 5. RAZRED

 

DIJELOVI RAČUNALA

TIPKALICA

 

TIPKAMO

POVUCI MIŠEM

UPARI

AVANTURA U TIPKOGRADU

POTVRDA TIPKOZNAČKA

Priloženi dokumenti:
POTVRDA TIPKOZNACKA.pdf

Poveži sliku s nazivom

Minecraft Skin Editor

Informatika za 1. razred

Uporaba miša i tipkovnice

AKTIVACIJE

Aktivacija Office 365 i ostalih usluga

Prijava u MS Teams

NOVI WEBMAIL

Upute za učitelje

https://e-dnevnik.skole.hr

e-Dnevnik za roditelje

 

Aktivacija usluge Microsoft365 moguća je putem novog self-care portala na sljedećoj poveznici: info.carnet.hr

Aktivacija usluga moguća je putem novog self-care (CARNET info) portala na sljedećoj poveznici: info.carnet.hr
Korisnici koji su već aktivirali navedene usluge i dalje im mogu pristupati prijavom u sustav o365 putem stranice: portal.office.com.

Budite internet genijalci

UPUTE ZA INTERLAND

Povijesni razvoj računala

Upute za spajanje

Vikendom u sportske dvorane

Priloženi dokumenti:
Raspored.pdf

 

Sat kodiranja

 

Pitanja i odgovori
https://installer.eduroam.hr/faq.php

Ostali operacijski sustavi
https://cat.eduroam.org/?idp=6883

Priloženi dokumenti:
WIN10 upute.pdf

Tražilica
Brošura Državne uprave za zaštitu i spašavanje
Raspored zvona
 JUTARNJA SMJENA
sat početak kraj
1.  8:00 8:45
2.  8:50 9:35
3.  9:45 10:30
UŽINA 10:30 10:40
4. 10:40 11:25
5. 11:30 12:15
 6.  12:20 13:05
POPODNEVNA SMJENA
sat početak kraj
1. 14:00 14:45
2. 14:50 15:35
3. 15:45 16:30
UŽINA 16:30 16:40
4. 16:40 17:25
5. 17:30 18:15
6. 18:20 19:05
Pomoć oko tableta

U prilogu su upute za pristup virtualnim učionicama i pomoć oko tableta. U virtualnim učionicama vrijede pravila kućnog reda Škole. Svaka zlouporaba će biti sankcionirana. U prilogu se nalazi uputa za učenike - pravila ponašanja.

http://skolazazivot.hr/ucitelji/

e-Dnevnik za učenike

e-Dnevnik za nastavnike

 

Škola za život

Projekt EU

eTwinning

Oskar znanja 2018.

Rita Zonjić, učenica 8. razreda naše škole, i ove je godine osvojila Oskar znanja kao državna prvakinja u poznavanju hrvatskoga jezika 2018.

 

Hour of Code

E-usmjeravanje

edu.hr

Portal Nikola Tesla

PLAVI TELEFON

 

Elektronički identitet

Središnji državni portal

Ponavljanje gradiva

Za učenike

Portal za učenike

Pitajte učitelja

Portal Učenici

Sigurniji internet

e-škola

Srce za djecu

Projekt iz prirode: Onečišćenje, zagađenje i kruženja vode

Tema: Onečišćenje, zagađenje i kruženja vode

Projekti za učenike 5. razreda, sve 4 točke za +bilješku iz prirode u e-Dnevnik:

  1. Plakat digitalni
  2. Plan smanjenja onečišćenja 
  3. Eko poruke (barem 3) digitalne
  4. STRIP

Projekt izrađujete na Padletu:
https://padlet.com/projektistem/zero-weste-g9fra59p78pqq64v

Tipkovni prečaci u sustavu Windows
  • Odabir svih stavki u dokumentu ili prozoru: Ctrl + A

  • Kopiranje odabrane stavke: Ctrl + C

  • Izrezivanje odabrane stavke: Ctrl + X

  • Lijepljenje odabrane stavke: Ctrl + V

  • Odabir teksta unutar dokumenta: lijeva tipka miša, Shift + lijeva tipka mišem

  • Poništavanje akcije: Ctrl + Z

  • Ponavljanje poništene akcije: Ctrl + Y

  • Prelazak iz jedne otvorene aplikacije u drugu: Alt + Tab

  • Prelazak s jedne na drugu otvorenu aplikaciju pomoću strelica: Ctrl + Alt + Tab

  • Zatvaranje aktivne stavke ili aplikacije: Alt + F4

  • Osvježavanje aktivnog prozora: F5

  • Brisanje odabrane stavke i premještanje u koš za smeće: Ctrl + D (delete, del)

  • Brisanje odabrane stavke bez premještanja u koš za smeće: Shift + Delete

  • Prekidanje trenutnog zadatka ili izlazak iz njega: Esc

  • Snimanje slike cijelog zaslona i njeno kopiranje u međuspremnik: PrtScn

Priloženi dokumenti:
Korisni tipkovnicki precaci.pdf

Osnove računalne grafike u Pythonu

Osnovna ideja kornjačine grafike je ta da se crtanje ostvaruje kretanjem nekog lika. Prije samog crtanja potrebno je napraviti pripremu: pozvati modul from turtle import * u kojem se nalaze funkcije za crtanje kornjačinom grafikom, imenovati prozor i prikazati kornjaču.

  • from turtle import * - omogućuje korištenje naredbi za crtanje kornjačom 
  • title ('Ime prozora') - zaslon na kojem se prikazuje nacrtani objekt 

Neke od naredbi za crtanje kornjačom su:

NAREDBA

PUNI NAZIV

OPIS

fd (m)

forward (m)

pomiče kornjaču naprijed za m točaka

rt (s)

right (s)

okreće kornjaču udesno za s stupnjeva

lt (s)

left (s)

okreće kornjaču ulijevo za s stupnjeva

bk(m)

back (m)

pomiče kornjaču unatrag za m točaka

pu()

penup()

diže pero kornjače

pd()

pendown()

spušta pero kornjače

st()

showturtle()

pokazuje kornjaču

ht()

hideturtle()

skriva kornjaču

reset()

reset()

briše crtež i postavlja kornjaču u sredinu prozora

width(m)

width(m)

debljina linije m točaka

begin_fill()

 

početak bojanja

end_fill()

 

kraj bojanja

color ('red', yellow')

 

crveni rub, žuta ispuna

UPUTE

Otvorite Python IDLE, otvorite novu datoteku s File/New File i pišite naredbe: 

from turtle import*

import turtle

title ('Smajlić')

pen = turtle.Turtle()

# Oči

def eye(col, rad):

    pen.down()

    pen.fillcolor(col)

    pen.begin_fill()

    pen.circle(rad)

    pen.end_fill()

    pen.up()

# Lice

pen.fillcolor('yellow')

pen.begin_fill()

pen.circle(100)

pen.end_fill()

pen.up()

# Crtanje očiju

pen.goto(-40, 120)

eye('white', 15)

pen.goto(-37, 125)

eye('black', 5)

pen.goto(40, 120)

eye('white', 15)

pen.goto(40, 125)

eye('black', 5)

# Nos

pen.goto(0, 75)

eye('black', 8)

# Usta

pen.goto(-40, 85)

pen.down()

pen.right(90)

pen.circle(40, 180)

pen.up()

# Jezik

pen.goto(-10, 45)

pen.down()

pen.right(180)

pen.fillcolor('red')

pen.begin_fill()

pen.circle(10, 180)

pen.end_fill()

pen.hideturtle()

 

Spremite datoteku s File/Save i nađite mapu svojeg razrednog odjela te spremite datuteku pod imenom smjesko.

Pokrenite program s Run ili F5.

Priloženi dokumenti:
smajlic.py

Osnovne matematičke operacije u Pythonu

1. Napiši program koji će unijeti dva cijela broja i zatim ih zbrojiti, oduzeti, pomnožiti i podijeliti.

a=int(input('a = '))
b=int(input('b = '))
print('Zbroj = ',a+b)
print('Razlika = ',a-b)
print('Umnožak = ',a*b)
print('Količnik = ',a/b)


2. Napiši program koji će unijeti dva cijela broja (djeljenik i djelitelj), a ispisati količnik i ostatak dijeljenja ta dva broja.

a=int(input('a = '))
b=int(input('b = '))
print('Količnik = ',a//b,'i ostatak = ',a%b)


3. Izračunaj kvadrat upisanog broja.

print('Učitaj i ispiši kvadrata broj.')
a = int(input('Broj: '))
print('Kvadrat broja = ', a** 2)

Uvod u programiranje u Pythonu

Instaliranje i pokretanje, osnovne naredbe u Pythonu

Korisna mrežna stranica: https://www.codecademy.com/learn/python

Osnove programiranja u Pythonu from Vlatka Pavić
Uvod u programiranje u Pythonu
Osnovna pravila za izradu prezentacije

Pri izradi prezentacije trebate poštovati neka osnovna pravila:

  • Izbjegavajte previše teksta!
  • Nemojte čitati izravno iz slajdova.
  • Na jednom slajdu treba biti između 4 i 8 redova teksta.
  • Tekst na slajdu pišite u natuknicama:  • ♦ ►
  • Veličina fonta teksta treba biti minimalno 24.
  • Preporučena veličina fonta naslova barem 32.
  • Naslovni 1. slajd je upečatljiv i drukčiji od ostalih slajdova veličine slova barem 40.
  • Naslovni 1. slajd sadrži naziv teme i potpis autora,
  • Koristite standardne fontove (Times New Roman, Arial,  Verdana, Calibri, Tahoma i sl.)
  • Izbjegavajte loše čitljive, ukrasne fontove (Algerian, Blackadder,  Comic Sans i sl.)
  • Pridržavajte se iste veličine i vrte fonta u cijeloj prezentaciji.
  • Ako je pozadina svijetle boje, slova trebaju biti tamnija i obrnuto.
  • Ne stavljajte nekvalitetne i mutne fotografije.
  • Uklonite linkove s teksta ukoliko kopirate tekst s interneta.
Kako radi računalo

Ponovimo https://wordwall.net/play/6207/895/400

Samoprocjena učenika http://bit.ly/2Gxdv66

Brojevni sustavi

Binarni sustav

Kodiranje – dekodiranje

Izuvor: Školska knjiga, e-sfera

Put znaka „a“ od tipkovnice do zaslona

Kada na tipkovnici pritisnemo tipku sa znakom „Aˮ, ako nije aktivna tipka Caps Lock i ne držimo tipku Shift pritisnutu, poslat ćemo nalog računalu da (na mjestu gdje se nalazi pokazivač) napiše znak „aˮ. Računalo ne prepoznaje znak „aˮ u obliku u kojem ga mi prepoznajemo. 

Pritiskom tipke na tipkovnici, u računalu se znak „aˮ kodira. Program za kodiranje prepoznaje da je znaku „aˮ  (ASCII kodom) dodijeljen broj 97 za čije je zapisivanje nakon pretvaranja u binarni broj  1100001 dovoljno 7 bitova. 

Dakle računalo prepoznaje znak „a“ kao binarni kod 1100001.

Kako bi se znak „a“ pojavio na zaslonu u nama razumljivom obliku, binarni kod 1100001 se dekodira i na mjestu pokazivača se ispisuje „a“.

Svako slovo ili znak ima svoj dekadski kod. Primjerice, velikom slovu „Aˮ u ASCII kodnoj tablici dodijeljen je dekadski kod 65, koji pretvoren u binarni kod ima zapis 1000001 te kraći zapis 41.

Dekodiranje s pomoću tipkovnice uporabom tipke Alt

Otvori program Blok za pisanje (eng. notepad). Držeći na tipkovnici pritisnutu tipku Alt (nalazi se s lijeve strane razmaknice) upiši broj 64 koristeći se brojčanim dijelom tipkovnice, a zatim otpusti tipku Alt. Koji si znak dobio? Pokušaj s Alt + 65. Iskušaj još neke brojeve.

Materijali preuzeti s https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji

PRIKAZ BROJA U RAZLIČITIM BROJEVNIM SUSTAVIMAl

Automatsko pretvaranje decimalnog broja u bibarni, heksadecimalni, oktalni i obrnuto nalazi se na ovoj stranici:

https://www.periodni.com/hr/pretvaranje_brojevnih_sustava.htm

Prikaz informacija u računalu
Prikaz informacija u računalu
Izzi digitalni obrazovni sadržaj za peti razred osnovne škole za predmet informatika

https://hr.izzi.digital/DOS/2923/2935.html

Digitalni obrazovni sadržaji - e-Škole

Izvor: https://edutorij.e-skole.hr/share/page/home-page

Edutorij je središnje mjesto za pohranu, objavu, razmjenu, ocjenjivanje i dohvat digitalnih obrazovnih materijala. Istražite i iskoristite njegove mogućnosti i pridružite se mreži stručnjaka koji predano rade na razmjeni svojih znanja i boljitku suvremenog obrazovanja.

Digitalni sadržaj iz informatike za 5. razred nalazi se na poveznici:

https://edutorij.e-skole.hr/share/proxy/alfresco-noauth/edutorij/api/proxy-guest/c9d3bbb7-0fb8-45a8-ba91-4175fca0fc8a/index.html

ŠTO ĆU NAUĆITI

  • koristiti se programskim alatom za stvaranje programa koristeći se ulaznim i izlaznim vrijednostima te ponavljanjem

  • stvarati algoritam za rješavanje jednostavnog zadatka, provjeravati ispravnost algoritma, otkrivati i ispravljati pogreške

  • istraživati glavne komponente uobičajenih digitalnih sustava, određivati osnovne funkcije i veze s drugima, istraživati kako se takvi sustavi mogu povezivati mrežom i kako razmjenjivati podatke

  • prilagođavati korisničko sučelje operacijskog sustava svojim potrebama, samostalno otkrivati i pokazivati dodatne mogućnosti operacijskog sustava

  • koristiti se mogućnostima sustava za pohranjivanje i organizaciju datoteka

  • analizirati etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom

  • analizirati način na koji računalo pohranjuje sve vrste podataka

  • argumentirati i procjenjivati važnost zbrinjavanja elektroničkog otpada te objašnjavati postupke njegova zbrinjavanja

  • osmišljavati plan izrade digitalnog rada, izrađivati ga, pohranjivati u mapu digitalnih radova (e-portfolio) i vrednovati ga

  • pronalaziti i vrednovati informacije

  • upotrebljavati multimedijske programe za ostvarivanje složenijih ideja u komunikacijskom ili suradničkom okruženju

Uvod u Office365

Mape i datoteke

Datoteka (File) je krajnji zapis koji želimo pohraniti. Može biti tekst, crtež, glazba, video… 

Svaka datoteka ima svoj naziv koji se sastoji od dvaju dijelova odvojenih točkom. Prvi je dio naziv datoteke. Drugi je dio datotečni nastavak. Datotečni nastavak pokazuje vrstu datoteke, upućuje na program u kojem je datoteka nastala i kojim se programom datoteka može otvoriti.

Mapa je prostor u spremniku ili u oblaku u koji spremamo datoteke ili druge mape. Svaka mapa ima naziv. Takav način spremanja i organizacije podataka u računalu naziva se stablasta struktura mapa.

Datoteka (file) je zapis na bilo kojoj jedinici vanjske memorije na kojoj se nalaze podaci. Kao što Windowsi imaju svoja pravila imenovanja uređaja vanjske memorije, tako postoje i pravila za imenovanje datoteka na tim uređajima.

Svaka datoteka ima svoj naziv koji se sastoji od dva osnovna dijela: imena i nastavka (ekstenzije)

Prvi dio, ime datoteke je niz do 255 znakova koji ukazuje na sadržaj dokumenta (na primjer: lektiraplaćeraspored i sl.).

U imenovanju datoteka moguće je koristiti sve znakove osim

< > : " / \ |.

Nastavak imena, ekstenzija je dodatak imenu datoteke obično duljine 3 ili 4 znaka (execomdocdocx txtxlsxlsxjpggifhtmhtml...). Koristi se za opis vrste podataka spremljenih u datoteci. Od imena datoteke odvaja se točkom. Npr. tekst.docxtablica.xlsxslika12.bmpprezentacija.pptx i sl. Pomoću nastavka operacijski sustav određuje s kojim će programom otvoriti datoteku.

Mapama dajemo proizvoljno ime, najbolje neko koje će nas podsjetiti na to kakve datoteke smo odlučili spremiti u određenu mapu. Na primjer: glazbalektireračuni i slično.

https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/18785a65-b08c-401c-a21d-b6b3885cd406/

https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/e10f20cc-a2ad-47d8-a29a-17def95fcda8/

Program za vježbanja pisanja na tipkovnici

https://www.typingclub.com

Vježba iz obrade teksta
Priloženi dokumenti:
VALENTINOVO vjezba.docx

Najpoznatiji besplatni e-mail servisi

 

1
 Gmail
Screenshot of a folder of emails in Gmail
 

 

2
 Outlook Mail
Screenshot of emails in the Outlook.com inbox folder

 

 
4
 AOL Mail
Screenshot of the AOL Mail inbox.
5
 Yandex Mail
Screenshot of the Yandex.Mail inbox

 

7
 Zoho Mail
Screenshot of the Zoho Mail inbox

 

8
 Mail.com
Screenshot of the Mail.com inbox
9
 Tutanota
Screenshot of the Tutanota inbox
Kako radi računalo

Bojanje

Vježbe iz udžbenika za 5. razred iz informatike.

Minecraft Hour of Code

Igra memorije iz građe računala

Na ovoj poveznici provjerite svoje znanje iz građe računala pomoću igre memorije.

https://matchthememory.com/GradjaRacunalaPonavljanje

Kako prebaciti audio CD u MP3 datoteke?

Autor: Tihomir Katić

Izvor: http://www.ucionica.net/wp-content/uploads/2009/12/tk_08_1.swf

Napredna obrada teksta

Pomoću kvizova objavljenih na linkovima ispod testirajte poznavanje napredne obrade teksta u programu Microsoft Word 2010.

  • Primijeniti slijedeće efekte na tekst: precrtano, eksponent, indeks, sjena, itd.;
  • Upotrijebiti mogućnosti automatskog ispravka i oblikovanja teksta, unos automatskog teksta

http://itdesk.info/hr/napredna-obrada-teksta/

Pripremili i izradili: Gorana Čelebić i Mario Dujlo

Mrežni preglednici

URL

URL, odnosno adresa mrežne stranice, ukazuje na kojem je računalu, tj. internetskom poslužitelju smještena neka mrežna stranica, fotografija, videozapis ili slično. Mrežna adresa trenutačno prikazane stranice u mrežnom pregledniku prikazana je u okviru adrese mrežnog preglednika.

Kviz: http://www.profil-klett.hr/obrazovni-oblak/oo/mrezni-preglednici-3-1

Izvor: http://www.profil-klett.hr/obrazovni-oblak/oo/mrezni-preglednici-3-1

Pregledavanje mrežnih stranica upisivanjem URL-a

Mrežna stranica se ne prikazuje

Sigurno vam se nekad dogodilo da se neka mrežna stranica nije prikazala. Možda ste pri pisanju adrese pogrešno napisali neki znak ili ga izostavili ili, pak, imali koji znak previše. Tada se otvori mrežna stranica prikazana ispod.

To možemo usporediti sa situacijom kada biramo krivi telefonski broj. U tom slučaju nećemo dobiti onoga koga smo željeli nazvati.

Ako ste upisali nešto što nije dopušteno u adresama mrežnih stranica, prikazat će se mrežna stranica poput ove prikazane ispod.

Zato zapamtite tri pravila pisanja mrežnih adresa stranica koja će vam sačuvati strpljenje i vrijeme:

  • bez razmaka,
  • malim slovima,
  • bez dijakritičkih znakova.

UPAMTI

Želite li pregledati mrežnu stranicu kojoj znate mrežnu adresu (URL), upišite tu adresu (točno) u adresnu traku mrežnog preglednika.

Izvor: http://www.profil-klett.hr/obrazovni-oblak/oo/pregledavanje-mreznih-stranica-upisivanjem-url-adrese-3-2

Tražilice

Usluge na internetu

WWW

Mnogi smatraju da su World Wide Web (odnosno web ili WWW) i internet isto, što nije točno. Internet je svjetska mreža računala, a World Wide Web jedna je od usluga koju internet omogućuje. Internet se koristi za slanje e-pošte: napisana poruka prenosi se od računala pošiljatelja do računala primatelja poruke putem telefonskih linija. Međutim, kada pomoću Googlea tražimo neku informaciju ili koristimo neku od društvenih mreža, koristimo WWW posredstvom interneta.

World Wide Web zbirka je raznovrsnih podataka: tekstualnih dokumenata, videodatoteka, zvučnih datoteka, fotografija, animacija i drugih sadržaja koji su pohranjeni na različitim računalima kojima se može pristupiti putem interneta. Najvažnija značajka WWW-a jest način na koji su ti podatci povezani. Osnovne su građevne jedinice weba mrežne ili web-stranice.

WWW izgrađuju mrežne stranice povezane poveznicama

UPAMTI

World Wide Web dragocjena je riznica znanja. Sadrži raznovrsne obrazovne, zabavne, informativne, ali i štetne informacije. Zato treba biti vrlo oprezan jer sve što je na webu objavljeno nije uvijek istinito. Usporedite pronađeno na webu s informacijama u knjigama ili se posavjetujte s odraslom osobom u koju imate povjerenja pa zajedno pregledajte i procijenite vjerodostojnost (kvalitetu) pronađena sadržaja.

Izvor: http://www.profil-klett.hr/obrazovni-oblak/oo/mrezni-preglednici-3-1

Ispis mrežne stranice

Kako uštedjeti

Mrežna stranica prikazana na ekranu računala ponekad ne može stati na jedan papir, pa su česta neugodna iznenađenja jer se umjesto jedne ispiše nekoliko „papirnih” stranica. Upravo zato prije ispisa koristimo naredbu Pretpregled ispisa.

Ako želimo ispisati samo neki dio teksta s mrežne stranice, možemo ga kopirati u neki drugi program (npr. Word) i samo to ispisati. To ćemo učiniti tako da označimo taj dio mrežne stranice, kliknemo na njega desnom tipkom miša i u prikazanom izborniku odaberemo naredbu Kopiraj. Kopirani tekst zalijepimo u datoteku otvorenu u drugom programu. Time smo, također, uštedjeli na papiru i boji pisača jer nismo ispisali cijelu mrežnu stranicu.

Pretpregled ispisa

Istražite sve mogućnosti dijaloškog okvira Pretpregled ispisa, odnosno čemu služe njegovi gumbići!

Izvor: http://www.profil-klett.hr/obrazovni-oblak/oo/ispis-mrezne-stranice-3-4

Pretvaranje video formata

Poveznice na korisne mrežne stranice na kojima možete besplatno promijeniti format video datoteka.

http://video.online-convert.com/convert-to-mp4

http://www.files-conversion.com/

preskoči na navigaciju